dimarts, 26 d’abril del 2016

Roc de L'Àliga
Via  :  Tocant el Cel
Descripció de la via :
Primer llarg  :  El inici es  a la dreta de una punta de pedra que mes baixa, no es veu cap assegurança .... per que no hi ha, puja dret a trobar un arbre, que em passat, quasi per dintre, segueix a munt una estona mes per la placa fins unes canals que seguim  desprès, tendència esquerra, entren en una zona arbrada a on fem la primera reunió de un arbre, no hem trobat res en tot el llarg i em pogut posar anelles en arbres i friends mitjans i petits a discreció. 40 / 45 metres, segons a on sigui la R-0, IVº /  IVº+  /  IIIº+ - IIIº
Segon llarg  :  Recte a munt, a un parell de metres un mini pont, de moral, mes amunt un bon pont de pedra, un passet de decisió i un flanqueig a la dreta, remuntem per el peu de una placa cap a la dreta a trobar un vell pitó, que assegura el pas mes bonic de la via, cap a l’esquerra per remuntar unes canaletes fàcils, fins a sota una placa a on farem la reunió, una mica apartat un petit pont de pedra i desprès un friend, me ajuden a arribar a un bon Boix del que col·loco una cinta llarga i torno a baixar per muntar ara si la reunió, amb una certa seguretat, també ara i per decoració col·loco una baga a un mini pont. 30 metres, 1 pont de roca i 1 pitó, els friends  mitjans - petits entrant a discreció. IVº / Vº / IIIº - IIº  /  Vº  /  IVº IIIº - IIº.
Tercer llarg  :  Sortir en flanqueig a la dreta, bons agafador per les mans, donar la volta a un esperonet i pujar per una bonica i fissurada placa, sortir per l’esquerra  al cap de munt. 20 metres,  1 pont al final del flanqueig, es poden posar friends mitjans petits a discreció. IVº / IIIº  / IVº
Baixada: Del final de la via es veu un primer collet a la nostra esquerra (sentit escalada) per arribar a baixar per una canal dreta, pel vessant pel qual hem pujat (Sud) un lleuger rastre de terreny trepitjat, un cop per sobre el nivell del collet anar a la dreta (sentit marxa) i per sobre del collet una rapissa rocosa ens porta còmodament a l'altre costat de la muntanya i just per sota el collet.
Baixada donant la volta al primer collet (foto Romà)
Baixar cap a l'altre vessant (Nord) al principi se segueix una mica de traça, al cap de poc desapareixen, el bosc no és espès i nosaltres hem baixat resseguin la paret situada al nostre esquerre en direcció oest, fins a anar a sortir a un marcat camí que després de passar, per sota, un gran bloc ens farà passar per sota de les vies de "l'Espero Nord" i "Ganivet" ara seguirem el camí habitual fins al cotxe.
Per mes informació,  clickar aquí  :

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.