diumenge, 4 de juny del 2017

Gorges del Todgha

Jardins d'Été

Via : Tik Sab

Últim dia per sort per el meu cos es el darrer dia de activitat, ja em sap greu marxar .... però no mes el record de la aproximació a pas lent em confirma que es necessari el retrobament amb la meva Gata que, segur que se enyora de Mi .....
L - 1

Esmorzar mes tranquil i tornem a travessar les "Gorges" amb pas relaxat i gaudint d’aquest darrer dia, el peu de via ja el coneixem i també sabem que acabarem just quant arribi el Sol a la paret, per tant tot xino xano anem fent els moviments, inclòs sembla que criem un xic menys es una escalada plaent i al ralentí gaudint fins el darrer moment de aquesta pedra inigualable, únicament quatre llargs amb cert relaxament  i algun punt picant per donar-li ambient.
El Ton al L - 2

Al baixar passem per últim cop per el xiringuito a fer una "Coca" i unes frites, aprofitant per fer balanç, que per nosaltres a estat del tot positiu, sobre tot per que ens lo em passat be tant entre nosaltres com a la paret i es que amb aquet grupet es impossible restar indiferent .....
L - 3

Situació  :  Està al "Jardin d'Été" al costat dret de la paret i a uns deu metres a l’esquerra de la via berbers, una mica a sota del inici està picat el nom (Tik) a la pedra.

Descripció de la via
Primer llarg  : Els primer metres son fàcils i es pot entrar caminant per la dreta, un seguit de blocs amb petites plaques a mig recorregut una d'elles te un pas mes difícil, en aquest punt xapes mol juntes, desprès un xic a l’esquerra per tornar a la dreta i entrar còmodament a la reunió. 40 metres. 6 xapes, IIº / IIIº / IVº / Vº+ / Vº / IVº.

Segon llarg  :  Amunt per una petita placa, desprès unes fissures fins el peu de un petit gendarme, que es puja per davant, per una preciosa placa, còmoda reunió. 25 metres, 5 xapes, IVº+ / Vº+ / Vº / IIIº.

Tercer llarg  :  Se surt per la dreta de un bloc que amaga un vell pitó, se supera un segon bloc i se entra en una bonica placa fisurada que te el pas mes difícil del llarg, es millor agafar-lo un metre a l’esquerra de les xapes. 27 metres, 1 pitó 6 xapes, IVº / Vº / Vº+ / Vº.

Quart llarg  :  Uns primers metres recte per plaques amb grans bústies com agafadors, seguint la mateixa tònica anar a la dreta per situar-se a sota de la reunió, a la que se entra per terreny mes còmode. 30 metres, 10 xapes, IVº-IVº+

Baixada  :  Rapelant la mateixa via, reunions equipades amb anelles.