dijous, 23 de gener del 2014

Mont-Roig
Pala Alta
Via  :  Brothers Ruiz
 Aparquem el cotxe sota les parets i seguim la pista a peu, passem a tocar de la paret, en una zona de roca vermellosa… dona mala astruga…!!

Una vegada passat la zona vermellosa, torna una mica de verd i unes fites marcant l'entrada de la "Mariola Motors".
Una mica més enllà  l'entrada a la "Brothers Ruiz", pocs metres separant la pista de la paret, un petit replà, un arbre i una difusa fletxa marcant l'inici de la via.

La via

Primer llarg: Comença a estar una mica suat en algunes presses de mans, sobretot a l'inici, puja per una fissura diluïda, per després anar cap a l'esquerra i agafar un petit i marcat díedre, que dona entrada a la reunió. 30 metres, 13 xapes, IVº + / Vº - Ao.
Segon llarg:
Se surt en flanqueig cap a la dreta, donar la volta a una petita llastra, una mica amunt, pas difícil, després flanqueig a la dreta per entrar a la reunió, entrada un xic difícil. 25 metres, 10 xapes, IVº+ - Ao / Vº+ / IVº+ / Vº.
Tercer llarg: Se surt de la reunió per la dreta en diagonal ascendent cap a la dreta, després recte amunt, la reunió la tenim a la dreta, entrada còmoda. 37 metres, 11 xapes, IVº+ / Ao / IVº.
Quart llarg:
Un pas difícil per sortir de la primera xapa, solucionat amb un estrep, segueix per terreny franc, pujar una petita xemeneia - diedre. Em vaig dos metres a l'esquerra i surto per la via del "Lluís" que es veu més lògica. 40 metres, 5 xapes, A1 / Vº.

Via que està mol ben assegurada i permet anar fent, sapiguem que si un pas es resisteix tens l'opció de les "cintes de colors" típica via BEB, si se surt per la Lluís portar un friend mitja, pot anar bé.
Baixada

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.