dijous, 16 de gener del 2014

Mont-roig

La Noguera
Sortint del Barcelonès anar direcció Igualada i a  Tàrrega
Sortint dels voltants de Girona i zones de pas anar direcció Manresa i a  Tàrrega
Sortint del Tarragonès i zones de pas anar direcció Valls i a  Tàrrega
De Tàrrega anar a Balaguer
De Lleida i Franja anar a Balaguer

Balaguer
Entrem dintre de la Ciutat de Balaguer i al passar el riu Segre (pont) agafar a ma dreta la carretera que va a “Ager”  “C-12”  fins arribar al Monestir  d’Avellanes, just per el seu costat surt una petita carretera que va al poble de Vilanova de la Sal, seguir-la, quan surt el poble a davant nostre un “stop”  ens despista, aquí dues opcions seguir recte, passant per el cementiri,fins al centre del poble,  o anar a la dreta fins un altre carretera i desprès a la esquerra entrant per un extrem del poble.
Seguim la carretera asfaltada, a uns 300 metres del poble surt una pista, a la nostre dreta, en direcció a la Ermita de Montalegre, seguir-la esta senyalitzada amb algun rètol vell i algun de nou sempre direcció a “Montalegre” i sempre es per la pista en menys mal estat,  la paret se ens va apropant i quant estem a toca, a uns 6,5 quilòmetres de Vilanova de la Sal, la pista fa un marcat revolt a l’esquerra, al revolt una pista surt cap a la dreta, direcció a la paret, en mal estat seguir-la uns 300 metres, un revolt a la esquerra i una petita esplanada a la dreta marca el lloc habitual a on els vehicles normals aparcant, davant tenim les parets del Mont-Roig.
Per arribar a l'Ermita de Montealegre, NO girar a la dreta i seguir per la pista fins el seu final en la mateixa Ermita de Montealegre.

Aproximació A les vies de La Pala Alta i Coll de Porta :
 Seguim a peu per la pista que se enlaira i torna a fer un gir a la dreta, marcant una diagonal que passa per sota de totes les parets de  La Pala dels Pelats, (926 metres)  i Pala Alta (950 metres)    fins passar per el Coll de Porta (840 metres)
Els peus de via en alguns casos estan a tocar de la pista  i en altres a escassos metres de la mateixa, no mes de 3/6 minuts a peu.

Descens
Un vegada al cap de munt de la Pala Alta o a la cingleres dels costats, la altre vessant es un còmode prat, seguir cap a la dreta, segons em sortit de la paret, un camí, cada vegada mes marcat ens portarà  al Coll de Porta i al pista, seguir-la cap a la dreta, sentit baixada, fins arribar al lloc que em deixat el cotxe
Aproximació a les vies de la Ermita de Montealegre, sectors de . El Retaule - Panellet i Carquinyoli  :
Aparcats als voltants de la Ermita de Montealegre, ens situem al seu darrera, un retol senyala un camí cap a «la Pala Alta i el Coll de Porta» el seguim uns 15/20 metres per agafar un marcat corriol que va a la nostre dreta i que baixa abruptament, tot seguit trobem un passamà que ens ajuda en un curt tram mes dret per després arribar a un corriol que recorre la base de les petites parets, nosaltres anem cap a la nostre dreta fins arribar a la base de la paret. La via de avui comença un parell de metres abans de la part mes baixa de la paret i al seu inici un petit forat a la roca a l’alçada dels peus.
Temps estimat de aproximació de 3 a 8 minuts segons forma física ... !!!
Vies Pala Alta :
Brothers Ruiz

Lluís, entrada directa
Díedre Blanqueta
Curset
Vies a la Ermita de Montealegre :
Rampes Divertides

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.