tradueix a :

dijous, 8 d’octubre del 2015

Picasso Miró les Tàpies



03-10-2015
Ports de Beseit
Arnes
Els estrets
Moles del Don
Via :  Picasso  Miró les Tàpies



Costa aixecar-se  desprès del bon sopar de ahir, el silenci de la nit i el meravellós llit es fa feixuc obrir els ulls, però es necessari a on quedaria el nostre “esperit aventurer”..?

Lo primer un bon esmorzar al voltant de la taula, desprès encara costa mes de decidir per anar a escalar, El Ismael tenia una via reservada per nosaltres, però el dia pinta gris i ells tindran clients a la “Casa Rural”,  aquesta tarda.  Així que ens anem als Estrets i en un tres i no res estem a peu de via.
El Joan Marc al   L - 1 des de la R - 1
Ell que es coneix el terreny com un autèntic “Guide” anirà al cap davant amb La Marisa que avui es declara en vaga de “Aventurera” i anirà de suport moral per L’Ismi i no remugarà gaire, darrera anem el Joan Marc i Jo fen lo que podem, en mostra de simpatia i companyerisme el Joan Marc també es declara en vaga de “Aventurer” i em donarà suport a Mi.
La Marisa entrant a la R - 1

Començo quant L’Ismael porta 3 o 4 xapes passades i surto entre mig, el primer pas ja es per tornar a terra i anar a fer la cervesa, desprès maleeixo els ossos al “guide” jooo... te uns passets que piquen, clar que les ressenyes li donen IVº+  cada cop estic pitjor i quan puc me agafo a tota presa de color que se em posa per davant, val a dir que la pedra es mol bona i els agafadors son de fiar, entre bústia i bústia algun tram finet i joeeeer es dret !!!  algun pas de aquells en que la meva elasticitat ja no dona  i que se ha de passar com es pugui.
L - 2
Còmoda la Reunió mentre el Joan Marc puja amb la seva humanitat sense dir ni piu, ara jo em miro el segon llar i me agafa la temptació de anar-me a la dreta a on se endevina la reunió de La “TinTin a les Moles”. No !!  va a ser que No!! el Jefe-guide diu que no i Jo ràpidament li passo el meu estrep i li agafo el de La Marisa i també li passo amb el prec de que els posi en aquelles dues vaumes que es veuen xungues – xungues, em mira una mica així esbiegat però els agafa, com el nen va sobrat li tenim que dir des de sota a on els a de posar.
L - 2  arribant a la R - 2
Be ara si ... ara surto amb ganes i vaig fent no regala res però els passos xungos em trobo els dos estreps que em facilitat la arribada a la xapa i la sortida, tot aprofiten els esglaons, un pas de entrada a la reunió que es veu esfereïdor, però que te “truqui”.
L - 3  (foto Ismael)
Queda un llarg per gaudir de la escalda grau mol moderat, com tota la via pedra extraordinària i recorregut curt ens porta a la darrera reunió de la via “TinTin a les Moles” en aquest punt lo mes pràctic son dos ràpels que ens portant a peu de via, cauen gotes que de tant en tan sembla que si, però que al final serà que No.


Descripció de la via : 

Primer  llarg  :  Se surt   aprofitant un arbre per fer oposició amb la pedra i arribar un pel justet a la primera xapa, es va pujant mes o menys recte a munt seguin les xapes, entre xapa i xapa a vegades as de anar una mica a la esquerra o a la dreta per trobar el menys difícil, en la part alta es pot fer servir alguna xapa de la via de la esquerra, encara que això provocaria mes fregament del que ja te aquest llarg, un cop fet el darrer vaumat em de  agafa una certa tendència a la dreta fins a situar a la mateixa alçada de la reunió, a les hores un flanqueig a la dreta (ben assegurat) ens porta a la Reunió.
L - 1 i R - 1 des de el L - 2 (foto Ismael)

Segon  llarg  :  Recte amunt de la reunió es va pujant passos difícils, Jo em vaig trobar dos estreps posats, amb una bona antena també es podria fer aquests dos passos, desprès tot i no ser fàcil vas fent tot i portar el cul ven apretat.
La reunió ens queda a l’esquerra i te un darrer pas mol explosiu, si no ho veiem clar flanquejant per sota la reunió se arriba a una xapa, de un altre via, que ens facilita i humanitza la entrada a la Reunió.
L'Ismael fent el L - 2

Tercer llarg  :  Al principi recta a munt desprès una clara tendència a la dreta tot seguint les xapes, aquí si que es un grau mol però que mol amable. Ràpidament arribem a la Reunió, equipada per rapelar.
Si rapelem de aquí ens estalviem una bona estona de caminar per darrera.
L - 3

Dades de la via :
L-1  30 metres, 10 xapes, Vº / Vº + / Vº / IVº

L-2  30 metres,  9 xapes, Vº+ / Vº /  Vº+(si antena Vº) / Vº+(si antena Vº) / IVº+ / Vº       

L-3  15 metres,  3 xapes. IIIº-IVº (van alternant)

Descens  :
Des de  la R-3 final de la via unes anelles de ràpel per baixar en un
1 er Ràpel de 52 metres, recte a vaig i desprès un xic a la dreta,  fins a la primera reunió de la via “Betelgeuse” que es troba a la punta de un petit jardinet.
2 on Ràpel 32 metres fins el peu de la via.

També es pot fer el darrer llarg de la via "Tin Tin a les Moles

Per l’aproximació, i la baixada des de dalt, aquí :

Per el accés per carretera  clicar aquí :