dimecres, 7 d’octubre del 2015

Els estrets
Moles del Don

Aproximació :

Des de el poble de Arnes, ens situem a la casa  “Lo corral d’Arnes”  de Turisme Rural i anem en direcció contraria al centre del poble, tombem a la dreta dues vegades, fent una circumval·lació del poble per darrera seu, just a tocar de les escoles, aquí ja trobem un cartell que marca la direcció dels “Estrets”, algun trencall a dreta o esquerra poc marcats que no em de fer cas i seguir fins al final de la pista semi asfaltada, a on podrem aparcar, uns rètols ens indican que ens trobem en el Parc Natural i com no pot ser de un altre forma de les àrees i dates de restricció per escalar, ja que els escalador molesten a les besties, se ha de fer molta atenció per que espot interpretar que esta prohibit escalar en zones que si que es pot, millor preguntar al Ismael.
Un cop aquí i ara ja ha peu, seguir el marcat camí dels Estrets  que va a tocar del riu, al cap de una estona surt, a la nostre dreta la impressionant vessant Sud, Sud-Est de les Moles del Don, un cop passat la vertical de la seva proa trobarem a la dreta un corriol que ens porta a creuar el riu per després remuntar un curt tram fins a sota el bell mig de la Paret.
A la dreta tindrem el peu de via de “Picasso  Miro les Tapies” i la “TinTin  a Les Moles” també trobarem mes vies entre mig i a la dreta i a la esquerra.
Baixada :
Des de el cim anar a la dreta tot seguint unes fites, anirem per una canal que cada cop se estreny mes fins trobar un cable i uns escalons metàl·lics, després seguir novament les fites cap a la dreta fins arribar a peu de les vies.
Arnes centre neuràlgic dels Estrets el millor lloc per sopar i dormir, segons la meva gens imparcial opinió, es .....  “Lo Corral d’Arnes”