dissabte, 3 de setembre del 2016

Santuari de Montgrony
Ripollès / Berguedà

Via  :  Alicorn
Em llegit a molts llocs que es la via mes assequible del "Coll Roig"... així que amb suficiència anem a veure una tal via, primer de tot el lloc es mol bonic i a la tardor fa una pinta de trobar bolets, que espanta. Segon la pedra es immillorable. Tercer esta tota la paret de un costat al altre i de a baix a dalt equipada amb químics i a les reunions amb cadenes per rapelar ..... el camí de aproximació esta també treballat de manera esplèndida.
L - 1

Ara les em passat canutes... el segon llarg son unes canalons que des de fora es veuen ajaguts i des de dintre drets de collons, no estem acostumats a aquesta forma de escalada, de adherència .... també em sobren uns 20 quilets de res ... ben assegurada, sense generositat, es te que escalar de valent, la darrera xapa del segon llarg em feia tant mal els peus que quant em faltava un metre per arribar he tret l’antena... ufff quin descans. Com que el benefactor de la paret ha posat una bona filera de xapes he procurat fer-li els honors i me he agafat a totes, a estat una mostra de agraïment per el esforç fet al posar-les, no per un altre cosa..!!!!
L - 2

La graduació es mol personal basada en la meva personal experiència el passat dia 31-8-2016.

També ens em escapolit dels darrers 4/5 metres, que es veuen bastant fumuts, em  xapant la antepenúltima  assegurança i em sortint per la dreta a on trobarem una assegurança i amunt mol mes assequible.
L - 3

En el darrer ràpel els companys que portàvem a la via del costat ens ant deixat un tros de Fuet ... del bo... gracies.

Descripció de la via  :
Primer llarg  :  per el camí passem un esglaó metàl·lic a la pedra, desprès un roc enganxat amb "sica" per el peu i arribem al peu de la via, ajagut una xapa a toca de terra i a munt, aquest inici ens fa bada, si tot es així !!! serà un gaudiment de via, curt uns 15 metres, desprès 15 mes caminant, fins a la paret a on esta la reunió al peu dels canalons... 30 metres, 3 xapes, IIIº / IVº / caminant.

Segon llarg  :  Recte amunt enganya la sortida que es fa amb agafadors extraordinaris i de sobta et quedes crucificat, arribar a la primera xapa te el seu morbo, una vagada xapada, pedala i amunt, ara be la sorpresa, els canalons son llisos i puges com pots, bàsicament adherència, un forat a l’esquerra una fissura a la dreta i posant els peus un xic forçats.

Una petita feixa ens dona un sospir i un altre sortida un xic dreta, que no ens entretenim i pas d’estrep i mes de lo mateix fins la reunió, pedra extraordinària.  45 metres, 10 xapes, Vº / Vº+ / Ae / Vº-Vº+ / Ae  / Vº-Vº+.

Tercer llarg  :  Se surt per l’esquerà, uns canalons un xic menis difícils ens porten a una zona herbosa i a uns graons de bon fer, uns 3 metres de una fissura dreta i difícil fins a situar-nos al peu de una marcada fissura que es veu mol difícil, de puntetes arribem a la penúltima xapa de la via i ens anem a la dreta per una corniseta herbosa fins un altre xapa i una sortida atlètica, però agradable, la reunió es fa al altre costat just a sobre de la sortida original. 40 metres, 9 xapes, Vº / IIIº / IVº / Vº+ / IIIº / IVº

Per baixar Rapelem la via de reunió en reunió  40-45-30

Per l’aproximació, descens i mes informació clicar aquí :