dissabte, 3 de setembre del 2016

Santuari de Montgrony
Ripollès / Berguedà
Com arribar-hi
Dos opcions segons del costat de País del que sortiu.

Per Ripoll - Campdevànol - Gombrèn  seguir per la carretera que va a La Pobla de Lillet / Guardiola, uns tres quilometres desprès de Gombrèn trobarem  el desvio a la dreta que va al "Santuari de  Montgrony".

Ara seguir la ruta comuna per les dues opcions.

Per Guardiola de Berga a la sortida de Guardiola de B. agafar la carretera en direcció "La Pobla de Lillet / Ripoll", passat la Pobla de L. seguir sempre per la mateixa carretera, uns 14/15  quilometres una mica abans de Gombrèn trobem a la nostre esquerra un desvio que va al "Santuari de Montgrony".

Ruta comuna per les dues Opcions :  A la cruïlla de camins uns cartells amb multitud de noms, els dos que ens interessa es "Santuari de Montgrony" i "Refugi de les Planelles", després de uns 5 quilometres i quant tenim el Santuari a tocar, en una corba a la dreta, surt una pista a la nostre esquerra senyalitzada com al "refugi de Planelles a 300 metres", (atenció uns metres abans es troba un altre, que no es) seguir aquests  300 metres de pista fins el refugi amb la pista cimentada, ara passem el refugi de llarg i seguim per una pista  fins el seu final, uns 2/3 quilometres, en una esplanada en un clar del bosc, amb espai per aparcar, el lloc se anomena "Coll Roig" 1.518 metres d’alçada, un plafó ens indica uns recorregut pedestres per el recorregut de Baga Fosca.
Les parets estan davant del nostre nassos.

Ara toca caminar una mica, se surt per un marcat camí a la dreta del cartell, mol marcat i fitat, deixar un que baixa a la nostre dreta i seguir amunt, fins al inici de la pedra i de les primeres vies a tocar del camí, seguir fins el inici de una mini tartera, a la esquerra la via Dersu Uzala i mes, seguim pujant per la tartera fins el seu cap damunt, el camí esta arreglat i es mol còmode, al tocar la pedra tenim a la dreta el inici de la via L'Alicorn i a la seva dreta i esquerra mes vies, equipades amb químics de inoxidable ...
Impressionant treball de un Senyor que no tinc el plaer de conèixer ...  Santi Sanz ... Gracies company..!!!

Per baixar  :
Segons les vies, algunes tenen muntat els ràpels per baixar per la mateixa via.
Però el Benefactor del lloc (Santi Sanz) ha estructurat un camí de baixada, que esta perfectament arreglat, equipat i mantingut. Ràpidament ens deixa a la mitat del camí de pujada.
El camí esta ben marcat a partir del primer espero, de l'esquerra, de la part de dalt de la paret.
Informació de les Vies :

Alicorn
Malalts de Roca
Joan Colet

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.