diumenge, 11 de juliol del 2021

08-07-2021

Coll Roig

Via  : Joan Colet

La graduació que se expressa en la ressenya que acompanya aquestes línies esta graduada fent servir tot tipus d’argúcies per passar de una xapa a l’altra levitant, es a dir sense tocar paret.

Advertència :  Si la pedra esta “Humida” no hi aneu, el tercer llarg deu ser una pista de patinatge de gel, i no diguem si esta mullada..!!!

Aproximació en cotxe

Aproximació  Se surt del aparcament, per un marcat camí a la dreta del cartell, mol marcat i fitat, al arribar a un filat  el camí se enfila amunt, tenint el filat al nostre costat, dreta, fins el cap de munt en que veiem al altre costat del filat (dreta) una corda fixa, abans de arribar-hi anar a l'esquerra a trobar la paret, veurem un químic, inici de la via.

Llarg Primer  :  Un parell de metres recte amunt fins la primera xapa, desprès un flanqueig ascendent a l’esquerra, bàsicament d’adherència, al seu final, tercera xapa, puja recte amunt amb uns agafadors fantàstics, per l’esquerra de la xapa,  fins que de sobte se acaben, aquesta es la tònica tres / quatre metres de forats i un parell, o mes, de metres fins per arribar a la xapa, de la setena a la vuitena es mol fi, però se arriba de un al altre, al vuitè un estrep ajuda a pujar el peu, si teniu braços no farà falta, desprès forats a la dreta i pas fi per arribar a la novena, la sortida també serà fina, desprès recte, trobarem la còmoda  reunió a l’esquerra. Des de aquesta es pot controlar be als que pujant de segons i  se evita el fregament si es va a el següent emplaçament. 28 metres, 11 xapes, Vº - Ao / Vº+ - Ao /  Ae / Vº+ - Ao / Vº /  IV+ / IVº

Segon Llarg   :   Canvi de reunió, caminant, des de aquest emplaçament recte amunt per un petit espero amb bons agafadors, trobem un pas mes fi a la sortida de la segona xapa, un parell de metres, per l’esquerra sembla mes fàcil, desprès recte amunt  trobem un petit ressalt que superem per la dreta de la xapa fins sota de un balmat, aquí trobem una reunió, mes còmode saltar-se-la i baixar per l’esquerra amb una curta desgrimpada fins la còmoda reunió. 25 metres, 4 xapes i 1 reunió,  IVº / Vº / IVº

Tercer Llarg  :  Se surt vertical un parell de metres, per desprès passar per sota un pa de herba i arribar a la segona xapa, ara ve un flanqueig lleugerament ascendent, molt be protegit, amb que els peus relliscant mol i les manes no troben res decent per agafar-se, ho em passant agafant-nos a les cintes i fen sevir l’antena durant cinc xapes mes, desprès entre la setena i la vuitena em tingut que escalar, una lleugera fissura, un xic per sobre dels peus, fins sota la xapa, amb equilibri redreçar-se i estirant la ma xapar, uns tres metres, desprès nosaltres em fet Ao i Ae, no es vertical, diuen que hi ha gent que ho fa escalant  (6b+) de la darrera xapa una sortida còmoda a l’esquerra per entrar a la reunió. 30 metres, 11 xapes, IVº+ / Ao ++ / VIº / Ao / Ae / IV+.

Quart llarg  :  Recte amunt per un tobogan de sortida d’aigües,  Antena i Ao ens col·loquen al costat de la entrada del tobogan, segona xapa, ara ja apareixen bons i adherents agafadors per peus i mans a escollir, a mig camí de l’única xapa que queda trobo un pont de pedra, que aprofito, de la xapa en amunt també trobo un altre pont de pedra a mig camí, un solitari pi marca la arribada de la reunió que esta en el camí de baixada. 23 metres, 3 xapes, Ao / IVº+ / IVº/ IIIº+

Baixada   :  La reunió esta a escassos centímetres del camí, seguir-lo cap a l’esquerra,tot  baixant passarem uns cables i la reunió de les vies “K” i “Tardor Calenta”, seguir baixant fins trobar el camí de pujada i d’aquí al lloc de aparcar.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments de vies per anar-hi  a Montserrat.