dijous, 10 de juny del 2021

MontRoig

Montealegre

Via  : Rampes Divertides

El dia surt núvol, però mica a mica se anirà aclarint i quedarà un dia calorós, per això estem en aquesta contrada, enlairada i amb una lleugera brisa, també estem per que l’aproximació es curta i el retorn encara mes curt, també es curta la via, cada cop tenim menys ganes de fer aproximacions i vies llargues, a mes el Raimon no coneixia el lloc, i això es una bona excusa per anar-hi.

El Raimon i El Joan Mar al L - 1 L'Esteve a la R-0  des de la R - 1

La via tot i ser senzilla es mol agradable, ens a sorprès dues cosses :  la primera es que la recordàvem mes fàcil, be això es una cosa que ens passa cada vegada mes, i es que el temps passa, els records es magnifiquen i nosaltres no anem millorant amb els temps, si no tot el contrari. La segona cosa que ens ha sorprès es que el darrer llarg, lo han variat, abans se sortia de la reunió de flanc a l’esquerra fins la punta i desprès amunt.

L - 2
Ara han arranjat la sortida directe amunt de la reunió, amb una bona netejada de pedres i queda una sortida mes elegant i bonica. Per sobre de la tercera xapa, nosaltres em preferit anar un xic a l’esquerra per un preciós díedre amb molt bons agafadors, això si se ha de auto assegurar amb tascons. Anant per la via, un xic a la dreta, trobarem dues xapes per un terreny de plaques.
L - 3

Com Arribar-hi  amb cotxe

Aproximació a peu : Aparcats als voltants de la Ermita de Montealegre, ens situem al seu darrera, un retol senyala un camí cap a «la Pala Alta i el Coll de Porta» el seguim uns 15/20 metres per agafar un marcat corriol que va a la nostre dreta i que baixa abruptament, tot seguit trobem un passamà que ens ajuda en un curt tram mes dret per després arribar a un corriol que recorre la base de les petites parets, nosaltres anem cap a la nostre dreta fins arribar a la base de la paret. La via de avui comença un parell de metres abans de la part mes baixa de la paret i al seu inici un petit forat a la roca a l’alçada dels peus.

Temps estimat de aproximació de 3 a 8 minuts segons forma física ... !!!

Primer llarg : Es veu mol clarament el inici de un petit sostre que ratlla la paret en diagonal ascendent, el primer llarg de fet es un curt pedestal de conglomerat de mol bona qualitat, com sempre el pas mes difícil es aixecar el cul de terra, ben protegit, després es va fent combinant algun pas mes difícil amb passos menis difícils, fins arribar al petit sostre. 15 metres, 5 xapes, IVº+ / IVº – IVº-.

Segon llarg : Se surt per l’esquerra i anem pujant en diagonal, per sota del petit sostre, te un parell de passos de flanc a l’esquerra, seguits de uns curts trams rectes amunt mes delicats, per entrar a la reunió una bonica esquerda ens proporciona un bon agafador per les mans, preparada per rapelar, a la dreta una petita floració de cristalls, reunió summament incomoda. 15 metres, 5 xapes, IVº+ / IVº / Vº / IVº+

Tercer llarg : Sortida directe amunt, un xic dret, però amb uns agafadors fantàstics, dues xapes assegures el tram, després queden queda un seguit de petites rapisses i petits murs, treball de adherència, ben assegurats que combinant passos mes fins amb altres mes còmodes, fins la reunió. 15 metres, 6 xapes, / Vº / IVº-IVº+

La baixada :

Se acaba de pujar uns pocs metres, caminant, fins arribar a la Ermita de Montealegre, de 1 a 3 minuts aprox.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.