divendres, 3 de gener del 2020

Montgrony

Coll Roig

Via : Tardor Calenta
Amb un bon Sol es el lloc perfecte, provaré el peu a veure com respon en aquesta nova via que ja ha esdevenir una clàssica dels escaladors BEB que generalment som uns cagats de l’escalada i es que esta molt ven assegurada, encara que les assegurances estan una mica fora de la línia de pujada.
L'Esteve al L - 1
En una conversa epistolar el Santi em va dir que les posaria per que no es poguessin aprofitar com a eines de progressió, caram i tant que ho ha fet, encara que els escaladors de metre seixanta o menys ho passaran  canutes per xapar ...... !!!
El Guillem al L - 2 (foto Adrià)
En fi un altre gran via per a Jo, he de donar les gracies al Santi per la gran feina que esta fent i també per els treballs de jardineria. Segur que hi ha escaladors que no estaran d’acord amb com fa les coses, la majoria de aquests son dels que van a vies que tenen números i lletres com a graduació i molts mes metres, lo millor que poden fer es NO anar a questes vies, fàcils per Ells, i deixar-nos-les a nosaltres els “Cagamandúrries” de l’escalada, per que tinguem la oportunitat de sortir de casa amb els “amigots” i “amigotes” i poder fardar de grans escaladors entre birra i birra.
L'Esteve al L - 3 (foto Adrià)
Be un lloc perfecte, per que si no funciona el peu puc baixar de qualsevol lloc sense fer perdre el dia als companys. Des de el aparcament es veu la placa de a dalt ben ajaguda i vaig pensar ... uffff això es puja corrent...... jejejeje es veu que mentre fèiem el primer llarg algú li va donar a la maneta i la va redreçar, un cop al peu de la llastra es veia mes dret i un cop posats al mig es veu mol dret ( algú ha tornat a donar-li a la maneta) .....  be tot son perspectives...
L - 4 (foto Adrià)
Seguir el camí de les vies habituals i després de una pujadeta marxa cap a la dreta, en aquest punt girar a l’esquerra i en pocs metres arribem al inici de la via “Tardor Calenta”
Descripció  :
Primer Llarg :   Una línia de xapes a la nostre esquerra... NO es per aquí, nosaltres cap a la dreta uns primers metres i desprès recte amunt amb bons agafadors, ara un tram mes dret dues xapes el protegeixen, encara que es puja per la seva esquerra amb uns agafadors extraordinaris, desprès baixa un xic la dificultat fins a la reunió. 25 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº
Segon llarg : Se surt per la dreta per terreny fàcil, quasi caminant, per desprès encarar una placa fins la reunió, la em passat de llarg i em anat a l dreta a trobar un bon arbre al costat del camí de baixada. 20 metres, 4 xapes, IIIº / IVº /  IIIº+
El primer i el segon llarg es poden ajuntar  fent atenció al fregament de cordes.

Canvi de reunió. Pujar per el camí fins trobar un cable que remuntarem un parell de metres fin trobar el inici del següent llarg, aquí farem la R2 bis.
Tercer Llarg :  Recte amunt de la reunió dos ponts de pedra amb sirga d’acer marcant el camí, ara ens dirigim cap a un gran bolet de soques, a l’esquerra una xapa que queda força allunyada, aquí dos opcions, el company va passar per sota de la xapa fins una canalera, Jo vaig anar per sobra de la xapa i del bolet de soques, aprofitant un forat per tres o quatre dits al mig de la llastra es passa a trobar la canalera per la que es puja introduint peus i mans al cap de munt de la mateixa anem a la dreta a trobar una llastra que ens permet fer una curta bavaresa desprès uns passos un xic delicats per anar a l’esquerra i entrar a la reunió per unes pedres. 33 metres, 10 segurs, IVº / Vº / IVº+ Vº
Quart Llarg :  Se surt per l’esquerra de la reunió uns passos de placa per després agafar una petita rapissa d’herba fins situar-nos a l’esquerra de les xapes i pujar per una línia de forats força còmodes fins la entrada a la reunió que es fa per unes pedres un xic incomodes de agafar. 20 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº.
La baixada :  Sortir de la reunió cap a la dreta, una xapa, per terreny còmode (IIº) uns quatre o cinc metres fins al primer arbre, aquí una fita marca el inici de un camí, poc fresat, que ens portarà fins el camí de baixada comuna per totes les vies de la contrada.
Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.