dijous, 28 de juliol del 2022

Coll Roig
Via : El Forat de la Bruixa

Aproximació :

Agafar el camí que va a les parets del Coll Roig, al cap de munt d'un filat el camí planeja a la dreta, seguir amunt per l'esquerra, al cap de poc trobarem el desvio a peu de les vies de les plaques de l'esquerra, seguir amunt pel marcat camí quan aquest gira a la dreta per enfilar la canal de darrere l'agulla de les plaques, seguir recte amunt uns 10 / 12 metres, ben marcat fins al peu de la via. Temps aproximat els fitis .. Ni idea, la normalitat 10 / 12 minuts, nosaltres 20 minuts... més o menys, tampoc no ve d'aquí!!
La via
Primer llarg :
Una anella en la paret ens serveix com a reunió, nom escrit a la paret, ja es veuen les xapes, comença a l'esquerra de la primera, després anar seguint-les, atenció no anar directe a les xapes s'ha d'anar una mica a l'esquerra o a la dreta, sempre buscant els millors agafadors segons el nostre parer, podem arribar a separar-nos fins a 3 o 4 metres de la vertical de les xapes, als quinze metres, aproximadament, trobem un pas més de placa, són un parell de metres amb dues xapes seguides, després tornant els agafadors, la sortida és per terreny un xic sorrenc, però sense problemes, al cap de munt una xapa perquè la corda li vingui bé als segons, posar cinta molt llarga, un parell de metres a l'esquerra amplia i còmoda rapissa per la reunió. 28 metres, 8+1 xapa, IVº / - / IVº /IIº.
Segon llarg : Sortida cap a l'esquerra per una rapissa, per a la primera xapa tirar amunt, amb tendència a l'esquerra a posar-se a sobre d'una soca, a partir d'aquí un festival d'agafadors, la mateixa tònica de no seguir la vertical de les xapes, anar a dreta o esquerra de la línia de xapes, fins a situar-nos en una petita fissura vertical amb tres o quatre passos de quasi bavaresa, ben assegurat, després retrobem el festival d'agafadors fins als darrers passos d'entrada a la reunió que són una mica de placa. 32 metres, 10 xapes, IVº-IVº+ / / IVº.
Baixada : Un ràpel de 32 metres i un altre de 28 metres fins a l'inici de via.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.