divendres, 14 de juny del 2019

Montgrony

Coll Roig

Via : Malalts de Roca
El Santi amablement  me envia un e-mail dient-me que ja ha acabat amb el nou equipament de aquesta via, tot un detall el avisar-me i tot un treball de mateixa i  de actualització de els punts d’assegurança, aclariment ..... segons em va dir amb el corresponent vist i pau del aperturista, comparant les ressenyes del primer cop que la vaig fer, el 2016, i ara hi ha dues diferencies importants  ...  :
El Joan Marc al L - 1

A)   En la quantitat de punts d’assegurança, ara al 2019, actualment he trobat 1 punt d’assegurança menys en cada llarg excepte el darrer en que hi ant 2 punts menys.

Els tres primers llargs no es troben a faltar ja que en l’original hi havia alguna baga a tocar d’un altre.

En el darrer llarg si que es troba a faltar les dues assegurances de menys, per que la sortida del díedre estava farcida de soques que te ajudaven a superar un tram bastant lliscós, també algunes bagues penjaven d’aquestes soques, ara no hi son les soques ni les bagues extres, es cert que es pot posar algun tascó i / o friend amb certa facilitat per reforçar el pas.
L'Esteve al L - 2

B)   Tots els bolts i bagues ant estat reemplaçats per assegurances de químics i  anelles de inoxidable, les reunions estan aplanades per ser mes confortables i tenen un mínim de argolla amb dos químics units per una cadena mes un o dos anelles extres.

Ha quedat una via de Plaer per gaudir i patir lo just, grau assequible amb algun punt mes picant en cada llarg, que no estressa, des de les meves limitades condicions físiques !!!!
El Guillem al L - 3

Si que em tingut un moment de preocupació inclòs diria que de “Pànic” al comprovar que  els ancoratges químics tenen un greu “DEFECTE” no es poden fer servir per posar el peu a sobre ..... ¡¡¡¡¡   rellisca  !!!!!  cosa que no passa amb les xapes i es que la perfecció no existeix i els “Tècnics” sempre estan mirant de potejar-nos .... no podien fer ancoratge químic amb una mica d’aresta per que així els menys legalistes poguéssim posar el peu ....???
L - 4

Aproximació :

Amb Cotxe

Guardiola de B. agafar la carretera en direcció "La Pobla de Lillet / Ripoll", passat la Pobla de L. seguir sempre per la mateixa carretera, uns 14/15  quilometres una mica abans de Gombrèn trobem a la nostre esquerra un desvio que va al "Santuari de Montgrony". . quant tenim el Santuari a tocar, en una corba a la dreta, surt una pista a la nostre esquerra senyalitzada com al "refugi de Planelles a 300 metres"

A Peu

Ara toca caminar una mica, se surt per un marcat camí a la dreta del cartell, mol marcat i fitat, al arribar a un filat  el camí se enfila amunt, tenint el filat al nostre costat, dreta, fins el cap de munt en que veiem al altre costat del filat (dreta) una corda fixa que ens ajuda a superar dos metres de pedra i ens deixa en l’ample i còmoda reunió, no he mirat el rellotge però a ull de “buen cubero”  crec que em estat al nostre passet uns 10 / 12 minuts.

Descripció de la via  :

Primer llarg : La vegetació que havia al seu inici se ha reduït sensiblement i queden unes plaques boniques,uns primer metres dret a munt per desprès anar un xic a l’esquerra, anant fent petites plaques  de bona roca, un petit desplom, un xic amunt trobem uns bons agafadors que facilita la superació, ara una mica cap a la dreta, amb algun pas finet ens porta a la reunió, el pas d’entrada es curiós. 30 metres, 8 xapes,  IVº / IVº+ / IV / IVº+

Segon llarg : Se surt per l’esquerra, aprofitant una llastra per les mans,  un cop recorregut la diagonal ascendent ens trobem amb una placa, el posar-se a sobre te un pas finet, després es va fent sense badar que han desaparegut alguna branqueta tot deixant pas a nous agafadors de bona qualitat, el darrer pas es finet, a la nostre  esquerra una fissura vertical facilita el accés  a la còmoda reunió. 25 metres, 7 xapes, IVº / Vº / IVº+ / Vº.

Canvi de reunió, ara tenim un còmode i curt camí i una reunió en un còmode replà. Uns 6 0 7 metres a l’esquerra.

Tercer llarg : Se surt recte amunt per unes plaques de canalons que obliguen a un treball de adherència per els peus i de pinça per les mans, entre la segona i la tercera xapa hi ha un xic de distancia (no excessiva) per el meu gust, mes que res per que en cas de relliscada les múltiples arestes ens deixaran ben ratllats, al cap de munt una xapa marcarà la sortida per l’esquerra,  un curt tram fàcil i un petit vaumat, ben assegurat que ens porta a una placa amb bons agafadors fins a sota la reunió, entrada un xic fina. 27 metres, 6 xapes, IVº+ / Vº / IVº+ Vº.

Quart llarg : Se surt per la dreta de la reunió, un pas un xic dret amb bons agafadors, se supera una llastra i enfilem el díedre, al principi es va deixant fer amb bons agafadors al costat esquerra i un peu a la dreta els darrers metres son mes llisos un bon forat ens serveix primer per les mans i després per el peu esquerra, Jo he pujat un xic a la dreta, fent servir una petita soca fins arribar a xapar, la pedra permet posar algun friend,  una curta grimpada ens porta a la reunió. 25 metres, 6 xapes, Vº+ / IVº / IVº+ / Vº+ / IIIº

Baixada : Queda un llarg mes, però estem al camí de baixada i nosaltres som mandrosos, sempre que em escalat en aquesta paret, per nosaltres, les vies se acabant al camí de baixada. Seguir-lo cap a la nostre esquerra (segons veníem d’escalar), camí mol ben traçat i equipat, en deu minuts arribarem al camí que porta als cotxes.

Suggeriments de vies per anar-hi

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.