dissabte, 30 d’octubre del 2021

Montgrony

Coll Roig

Via  :  Malalts de Roca

Comença el dia un xic Ruffo, encara  que mica a mica va sortint el Sol, típic de la tardor, començar amb jaqueta i finalitzar amb mànigues de camisa.

L'Esteve al  L  -  1

Es una via maca amb passos picantons en tots els llargs, pedra de primera i agafadors en general, extraordinaris, el problema en molts d’ells no esta en la quantitat o la qualitat, el problema esta en els nostres bracets que cada dia estan mes depauperats i es que cada cop estem pitjor ...

L'Esteve i el Raimon al  L  -  2

El darrer llarg, com sempre, pica i els darrers passos estan una mica per sobre de les nostres possibilitats, però mira per on ens ha sortit, això si bufant com desesperats, a mes com que ara no hi arbres la canal de sortida  esta un xic terrosa  i allò que seria mes còmode de encastar un peu i posar el altre a sobre no ho he pogut fer... per que ? simple es un pel fonda i hi ha un pas en que les dues cuixes es troben juntes i ho..!! meravella tinc unes cuixes que no me les mereixo, es noten els quilos, per no dir quintals de greix acumulat a força de practicar el noble esport de “La Barra” ( barra de bar), quin dilema al final he fet lo que sempre diem que no se ha de fer posar el genoll per poder sortir mes o menys dignament.

L  -  3

Aquest cop l’Esteve se avança i sortirem davant, darrera venen el Martí i el Raimon.

Anem fen, gaudint i fen parades per descansar per que als meus braços els hi costa aixecar a la meva humanitat, ja no anem tan rapits ni àgils com anàvem  quaranta anys enrere.

Esteve i Raimon al  L  -  4  (foto Martí)

Seguint amb els nostres principis, per que els principis sempre se han de respectar, si no un perd les arrels i ja no es ningú, be a lo que anàvem un cop arribats al camí es dona per finalitzada la escalada i fem la obligada parada de final, un traguinyol d’aigua i una cigarreta, comentaris del dia, fer-nos la auto – pilota dient lo bons que som etc. En fi lo de sempre !!

Aproximació

Seguir el camí de aproximació, primer  creuament de camí, agafar a la dreta tot anant a trobar l’esperó de roca que arriba mes baix, una petita corda ens ajuda a arribar a tocar la pedra, un cop aquí esta uns 2 o 3 metres a la dreta, es veuen dos anelles de inox., a uns 7 o 8 metres a la dreta comença la via "Dersu Uzala".

Primer llarg : Unes plaques boniques,uns primer metres dret a munt, passar entre mig de uns petits arbres, per desprès anar un xic a l’esquerra, anant fent petites plaques  de bona roca, un petit desplom anar un metre a l’esquerra i  un xic amunt trobem uns bons agafadors que facilita la superació que esta ben assegurada, ara una mica cap a la dreta, amb algun pas finet ens porta a la reunió, el pas d’entrada es curiós, abans teníem una branca que ja no hi es. 30 metres, 7 xapes,   IVº / IVº+ / IV / IVº+

Segon llarg : Se surt per l’esquerra, aprofitant una llastra per les mans, la desaparició de alguna branca i alguna baga el posa interessant un cop recorregut la diagonal ascendent ens trobem amb una placa, el posar-se a sobre te un pas finet, després es va fent, sense bada que han desaparegut alguna branqueta i les seves vagues tot deixant pas a nous agafadors de bona qualitat, la entrada a la reunió que  es fineta, també falta un branquilló que es troba a faltar, per contra la reunió es perfecte. 25 metres, 9 xapes, IVº / Vº / IVº+ / Vº.

Canvi de reunió, ara tenim un còmode i curt camí i una reunió en un còmode replà. Uns 6 0 7 metres a l’esquerra.

Tercer llarg : Se surt recte amunt per unes plaques de canalons que obliguen a un treball de adherència per els peus i de pinça per les mans,  en cas de relliscada les múltiples arestes ens deixaran ben ratllats, al cap de munt una xapa marcarà la sortida per l’esquerra, un curt tram fàcil i un petit balmat, ben assegurat que ens porta a una placa amb bons agafadors fins a sota la reunió, entrada un xic fina, falta alguna branqueta, que ajudava. 27 metres, 7 xapes, IVº+ / Vº / IVº+ Vº.

Quart llarg : Se surt per la dreta de la reunió, un pas un xic dret amb bons agafadors, se supera una llastra i enfilem el díedre, al principi es deixa fer fins arribar a sota de una xapa, els dos metres per arribar-hi son força delicats i amb una bona obertura de cames, parada a la xapa per encarar la   sortida que esta un xic exposada, una curta grimpada ens porta a la reunió. 25 metres, 6 xapes, Vº+ / IVº / IVº+ / Vº + / Vº / IIIº

Nota : Ha on dic “xapes” en realitat son químics de inox, com sempre la graduació esta feta agafant-se (mes o menys) a les cintes de colors, que alguna raó de ser.. tenen !!

Baixada : seguir amunt fins arribar a tocar la paret i desprès seguir a l’esquerra per un petit i marcat camí fins a trobar el camí de baixada principal, seguir-lo cap a avall fins retrobar el

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.