divendres, 11 de febrer del 2022

Paret del Davessó

Via  :  Tarannà Domèstic

Aproximació

Queda a l’esquerra de la via Aina, uns 10 /15 metres aprox. El inici esta sota una protuberància rocosa que al seu cap de munt es veu una baga blava (09-02-2022)

Descripció  :

Primer llarg  :  La protuberància es pot passar per la esquerra, placa fina, o per la dreta que es per  on em pujat en aquesta ocasió, uns blocs amb bons agafadors ens deixa a sobre la pedra i al peu del pont de pedra, ara anem un xic a l’esquerra, un mini..mini pont de pedra, mig metre a sobre un petit arbre ens permet posar-hi una millor assegurança obviant el petit pont de pedra, ara estem al peu de un petit espero que anirem remuntant fins sota un curt pas atlètic, un bon arbre ens permet posar-hi una bona assegurança, també es poden posar friends, pugem per un petit díedre fins situar-nos a l’alçada de unes alzines, a la nostre dreta, a on farem la còmoda reunió dels arbres. 40 metres, 4 bagues, IIIº+ / IVº / IVº-- / IVº+ / IVº--

Segon Llarg :  Sortir a la vertical, un pont de pedra, seguir amunt, travessa un petit replà i situar-nos al peu de una bonica placa, un altre pont de pedra, remuntem per la placa un xic a la esquerra, un xic a la  dreta, passem per l’esquerra de un gros conjunt d’arbres i pugem uns metres per un petit díedre fins trobar un pont de pedra al peu de una fissura/díedre, aquí farem una bona reunió reforçada amb friends, estem a la vertical de la R-1. 35 metres, 3 bagues, IIIº+ / IVº / IVº+

Tercer Llarg :  Recte amunt amb un pas bastant forçat, diria que es Vº amb rebava, es pot assegura be, se segueix pujant per la fissura, no regala res, fins el cap damunt a on ens decantarem cap a la dreta fins situar-nos al peu de un marcat esperó, per la nostre esquerra a 1 / 2 metres passa el camí, uns primers passos per l’espero per flanquejar a la dreta i situar-nos a la vertical del cim una marcada fissura ens “facilita” la arribada al cim, una xapa per muntar la reunió, la única que em trobat en tota la via. 25 metres, 1 baga, Vº + / Vº / IVº+ / IVº / IVº+.

La baixada :  Anar uns 10 metres per la carena, trobarem la instal·lació de ràpel de la via Aina. Dos ràpels de uns 20 / 30 metres i un de uns 40 metres fins el terra, o be un de 50 metres i un de 40 metres

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.