diumenge, 29 de maig del 2022

28-05-2022
Berguedà
Malanyeu
Paret de l’Altar (sector esquerra)
Via : Fil a l’Agulla
Grata sorpresa és una via que trenca el tarannà dels voltants.
La pedra en general és bona, la via és variada, una semi placa en el primer llarg, arribar a la primera baga ens ha fet prestar atenció i ens posa el primer dilema de graduació, la posen de IVº, Jo considero que és una mica més, però IV°+ em sembla un pèl massa, no obstant la resta del llarg podria ser un bon IVº
L'itinerari està ben aconseguit i ben sanejat, també està ben assegurat a excepció del primer llarg en què només trobarem dues assegurances, però es poden posar tantes com vulguis en els petits arbres que tenim per sobre el nostre cap, els tres metres d'entrada a la primera reunió, són verticals i terrossos, trobarem una sirga tèxtil per agafar-nos i poder entrar amb comoditat.

El segon llarg té les assegurances un xic a l'esquerra encara que els ulls ens incitant a pujar recte amunt, sense cap assegurança i sembla difícil de col·locar-les.En resum una bona via de quart grau amb pedra no dolenta, més aviat bona, ben assegurada i que la fruïm tot i ser uns "Sense Nivell", entenc que per alguns potser avorrida i etc..
Com arribar-hi a peu : Aparquem en la segona casa que trobem a la nostra dreta, un parell de feixes més amunt, davant del cotxe una fita ens indica el camí per començar a caminar, anar seguint les fites i pujant pel bosc fins a arribar a una petita tartera que pujarem recte amunt, seguir les fites, fins a tornar a entrar al bosc fins al peu de paret, seguir el camí cap a la dreta, trobarem el peu de via de "L'Amadeu 60" seguim el camí una mica més en lla fins a trobar un peu de via amb una marcada, i curta, fissura vertical, a l'esquerra una petita fletxa picada a la pedra i uns metres més amunt una vaga, és la via "Fil a L'agulla".
Descripció :
La graduació és totalment subjectiva.
Primer Llarg : Es veu clarament una vaga, arribar-hi és, potser, el tram més difícil per resultar-nos un xic estrany, quart amb rebava, després seguir amunt fins a situar-nos per sota d'una zona verda, la seguirem per sota cap a l'esquerra, possibilitat de posar bagues d'assegurança, pedra no tan vertical com la de l'inici, seguir fins a l'extrem, veurem a sobre un curt díedre sanejat, al cap de munt trobarem una segona vaga de la via. Des d'aquest punt es veu a sobre nostre la reunió de dues xapes + maillon, per arribar-hi ens agafarem un parell de metres a una llarga baga que facilita un curt tram terròs i vertical. 30 metres, 2 bagues IVº+ / IVº.
Segon Llarg : A l'esquerra una vaga ens marca el camí, a sobre en vertical es veuen dues bagues més, és una placa amb incrustacions típiques de la zona, un cop a la tercera vaga anar a la dreta per posar-se a sobre de una petita rapissa arbrada a on trobarem un altra reunió de dues xapes + maillon. 25 metres, 3 bagues, IVº.

Tercer Llarg : Se surt en un flanqueig a la dreta, un primer pas de sortida i després per terreny més còmode anat seguint petites terrasses i ressalts fins a arribar a la reunió de dues xapes + maillon. 20 metres, 3 bagues, IIIº+ / IIIº .
Quart Llarg : Una bonica placa, ben sanejada, a l'esquerra un marcat díedre que ignorarem, pujant per la placa ben assegurada i amb bons agafadors, arribem al cap de munt i trobem un petit espero-cresta cap a l'esquerra de còmoda ascensió, al mig un petit pi assegura l'únic pas, de l'esperó, passat el qual arribarem ràpidament a la reunió d'un gros arbre amb bagues i un mosquetó de ferro per rapelar. 30 metres, 5 bagues, IVº / IIº - IIIº

Baixada : Nosaltres hem fet dos ràpels, resseguin més o menys la via.
Primer ràpel de R-4 a R-2, resseguin la vertical, uns 50 metres.
Segon ràpel de R-2 a terra, a uns cinc o sis metres a l'esquerra (mirant la paret) del peu de via, uns 45/50 metres.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta