dissabte, 28 d’octubre del 2023

Berga
Santuari de Queralt
Via: Quercus
Núvol, vent càlid, però molt de vent, perfecte per no fer res i quedar-se al Bar, però... sempre hi ha un però, en aquest cas ens acompanya el Manel i després de molt de temps de no escalar i estar prou fotut lo hem convençut a ell i a les seves dones perquè el deixin sortir amb els col·legues a tocar pedra, així que l'Esteve i Jo ens trobem a peu de via amb la ferma convicció que si anéssim sols ja estaríem girant cua, cauen unes espurnes d'aigua i tenim l'excusa perfecta, però el Manel que... No, jo ara no torno de buit així que cap amunt, tira el de primer llarg i darrere l'Esteve i Jo, arribats a la reunió, última oportunitat, que no tenim.
El Manel al L - 1
El Manel que surt disparat amunt, no veieu, el company i Jo de segons treien el fetge per la boca i és que cada cop està més negre i ventós. L'Esteve fa el següent llarg que se'l coneix molt bé i puja força ràpidament, per les nostres possibilitats, ara el vent és molt intens i ens desequilibra constantment, inclòs a mi, que soc un pes pesant. La darrera, ja plou i sense fer canvi de cordes pugem el més ràpid que dona els nostres malmesos cossos, al cim el vent i l'aigua ens fa marxar sense ni parar-nos a fer material.
L'Eesteve al L - 3
En fi amb la cervesa a la mà es veu, el món, millor.

Aproximació:
Sortint de Berga agafa la carretera que puja al Santuari de Queralt.
Des de l'aparcament del Santuari de Queralt, arribar-se al funicular, pujar-hi, o pujar les escales que queden a la nostra esquerra, al cap de munt seguir el camí que dona la volta a la muntanya, als dos minuts arribem al gran Mirador que marca l'inicií de la via, la via és una línia de xapes que passa entremig de dues alzines característiques, a terra una pedra plana. 2 a 4 minuts segons forma física.
Descripció:
Primer llarg:
Placa plaent, un cop arribem a passar entre les dues alzines trobem el pas més difícil del llarg, seguim per la placa amb una pedra de primera i uns bons agafadors, just abans d'arribar a la reunió un pedrot al mig que podem pujar directe o seguint la lògica un xic per la dreta, tot ben evident, hem passat unes reunions de diferents vies esportives, dues xapes marquen la nostra reunió. 30 metres, 13 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IVº-
Segon llarg:
Es puja quasi caminant uns primers metres per després agafar un evident llom / aresta en una agradable grimpada, amanida amb algun bloc a superar, tot això amb una dificultat baixa amb les assegurances als llocs adequats, reunió de dues xapes al peu d'un petit mur. 35 metres, 4 xapes, IIº / IIIº
Tercer llarg:
Per a mi el més maco, se surt cap a la dreta per una placa inclinada, fins a situar-nos en el punt feble d'un petit mur un xic balmat, se supera amb uns agafadors extraordinaris, se segueix recte amunt amb uns agafadors molt bons i terreny vertical fins a sortir a un ample collet, travessar-lo, caminant, i a la paret del davant 2 xapes marquen la reunió. 25 metres, 11 xapes, IIIº / IVº+ / IVº.
Quart llarg:
Sortida 3)
Per la dreta de la reunió pujar a un petit collet, quasi caminant, posats al fil de l'esperó resseguir la paret per la seva base i cap a la dreta, per terreny fàcil fins a quasi el seu final, situar-nos sota el cim un pas de IVº assegurat i després segueix fàcilment fins al cap de munt.
10 metres, 3 xapes, II / IVº / IIº
Sortida 1)
Dret per l'esquerra de la reunió el primer pas tira un xic enrere, seguint per un tram vertical i amb una certa dificultat, mol ben assegurat, fins a sortir al cim de l'agulla. 12 metres, 5 xapes, Ao / .
Sortida 2)
Per la dreta de la reunió pujar a un petit collet, quasi caminant, posats al fil de l'esperó pujar un xic a la dreta per terreny molt vertical, un cop passats els dos primers metres anar a l'esquerra de l'esperó i pujar dret amunt. 10 metres, 5 xapes, - IVº+ / IVº.
La baixada: A l'esquerra (sentit de l'escalada) del Pal metàl·lic del cim trobarem un marcat camí que en poca estona ens deixa a peu de via.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments de vies per anar-hi a Montserrat.