dimarts, 16 d’abril del 2024

Sant Llorenç de Montgai
El Triangle o Piràmide
Via: Treballant per la Jubilació
Hem deixat l'hivern fa un parell de dies i ja estem en ple estiu. Avui estem inquiets amb les notícies d'aquest ambient pre-bèl·lic, mentre les notícies són de països llunyans, geogràficament i culturalment, sembla com si fossin en una altra Galàxia, quan els països són a prop i amb una cultura ancestral més o menys afins, ens sentim més afectats. Un dels nostres fa la pregunta anirem a la guerra...? Ens mirem i com l'anunci de cerveses esclatem a riure a nosaltres no ens cridaran a files, imagines haurien de posar un batalló de cuidadors per cuidar-nos.
El Guillem al L - 1 (foto Freixas)
La birra de després d'escalar, bé a tot li diem escalar, la conversa deriva per temes que per ser més prosaics no per això deixen de ser importants. Passem l'estona parlant de cuina, de com fer tal i tal altre plat, de quin super te aquelles potes de pop i en quin trobarem la seva fregida o el bo d'aquelles costelletes de porc o...!!
El Joan Marc a "punyetera Broca"
El Freixas a "Treballant per la Jubilació"
L - 2
Fen aquest escrit en ve al cap que potser no fora mala idea posa en cada escrit una recepta breu de cuina de jubilats, els hi proposaré, perquè Jo soc de pollastre a la planxa.

A peu

Des de el aparcament de La Formiguera, agafar el camí que va a la excavació, pujar per les escales de fusta,  fins que agafant un tram horitzontal, just al principi de aquest  sortir a la esquerra uns metres, i ja esteu a peu de via, a la dreta un via de xapes, es la via “per la canalla”” . Temps estimat des de el cotxe de 2 a 8 minuts, segons forma física.

Primer llarg  :  Un pas a mirar, per aixecar el cul de terra, desprès bons agafadors, de mans i peus fins a unes pedres de color ataronjats, posar-se a sobre, per la dreta i anar un xic  a l’esquerra, una xapa amagada serveix per assegurar el pas al segon, ara mes o menys  recte amunt, un xic mes fàcil, però amb pedra a controlar,  es mes a la vista que a la realitat, per sobre la part dreta,  anar amb tendència a l’esquerra,  per terreny mes tranquil a la reunió. 30 metres, 8 xapes, IVº / IVº- / IIIº+ / IIIº.

Segon Llarg  :  Recte amunt, es va posant dret, bons agafadors, bona pedra, una xapa a l’esquerra em despista, però torno a la vertical un passet per mirar s’ho  i amunt, baixa la dificultat i ja estem a la reunió del cap de munt. 25metres, 8 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº

Baixada  :  Des de la reunió, passar al darrera de l’agulla, un marcat camí baixa directa al aparcament, temps aproximat de baixada de 5 a 15 minuts segons estat dels genolls.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.