divendres, 24 de maig del 2024

Sant Llorenç de Montgai
Paret del Pont
Via: Normal
Uns dies de pluja, dies que ens hem quedat tranquil·lament a casa fent les nostres coses, és cert que les pluges no han estat generals, però nosaltres no teníem necessitat de sortir i escalar amb temps núvol i amb possibilitats de mullar-nos, això no entra entre les nostres prioritats a més si ens mullem igual ens encongim més i aleshores la roba se'ns quedaria petita.
Avui ha estat bé, hem fet un petit repàs a les opcions de les Europees i a la bicoca que representa una cadira comunitària. El sistema burocràtic augmenta exponencialment, aviat hi haurà més funcionaris que treballadors productius.
L'Esteve al L - 1
Fem un repàs de les múltiples oficines, agències, presidents de... infinitat de coses, ens ha semblat, des del nostre punt de vista, que l'únic que funciona és el Banc Europeu, "Money...Money" com diu la cançó i ens retraiem als inicis la "Comunitat Europea de l'acer i el Carbó" a partir d'aquí capes i més capes de burocràcia.
Però ja fa una estona que divaguem i a Mi m'espera la meva Gata perquè li posi el pinso i això és important, així que s'aixeca la tertúlia i capa casa.
El Guillem al L - 2 (foto Martí)
Escalar, escalar ho hem fet una mica, no us penseu, hem anat a la clàssica via "Normal" de la paret del pont,  un cop a la segona reunió se surt caminant per l'esquerra, ho hem vist sense trepitjar i ple d'herba, així que un ràpel i a peu de via a fer la cervesa i arreglar el món.
Aproximació: Travessar el pont, caminar cap a la dreta uns 10 / 15 metres i pujar un parell de metres per un marge per situar-nos en una àmplia cornisa herbosa amb un corriol que seguirem cap a l’esquerra fins a trobar una vella xapa a l’alçada del melic.

Descripció:

Primer llarg:  Puja més o menys recte  per terreny agradable amb bons agafadors i correctament assegurat, entre la tercera i cinquena xapa el tram més difícil, després per sota d'unes herbes fer una curta diagonal a l’esquerra que ens deixa a la còmoda reunió. 25 metres, 5 xapes,  IVº / IVº+ / IVº.

Segon llarg: Se surt per la dreta per pujar uns 2 / 3 metres per a després per terreny quasi caminat anar a trobar, a la dreta, la base d'un petit díedre, un cop en aquest i a peu pla tenim una xapa en la placa de l'esquerra del díedre, un primer pas molt fi dona accés a uns agafadors d'excepció, el pas fi l'hem superat amb un estrep, la següent xapa una mica lluny (pel meu gust) però amb uns molt bons agafadors, arribada més còmoda a la reunió. 20 metres, 3 xapes, IVº / Iº / Ae / Vº./ IVº+.

Baixada Un ràpel de una mica mes de 50 metres fins a peu de via.

Vies per la Canalla a Montserrat

Vies per la Canalla a la resta