dilluns, 6 de maig del 2024

Normal (sortida per Covid i Neura)

04-05-2024

Sant Llorenç de Montgai

Paret del Pont

Via: Normal (sortida per Covid i Neura)

Tornem a esmorzar a Bellcaire i ja començo a neguitejar-me, un altre cop en faran pujar a la via del tren …? És que cada vegada se’m fa més antipàtic el curt tram que puja pel pedregar final, en fi si la canalla vol ...!!

Finalment, he pogut desviar la seva atenció cap a una via que sembla que ells no havien fet (?) a la Paret del Pont  la via Normal, per a on sortirem ja es veurà.

El Joan Marc al L - 1

L’esmorzar de forquilla i ganivet, com no podia ser d’una altra forma, relaxat cigaló tot renegant una mica de les pròximes eleccions i de tots... tots els polítics i les respectives conhortes de funcionaris.

El Guillem al L - 2 (foto Raimon)
Ara em ve a la memòria una dita que es deia quan era menys gran. Agafa un buròcrata, dóna-li una taula buida, un telèfon i cap feina a fer. Al cap d'un mes la taula estarà plena de papers i al cap de dos serà imprescindible, segons els seus arguments i que serà capaç de demostrar amb gràfiques i més coses.
El Raimon al L - 3

En fi, estem a peu de via i ara toca escalar per poder tornar al bar a fer la birra.

Aproximació: Travessar el pont, caminar cap a la dreta uns 10 / 15 metres i pujar un parell de metres per un marge per situar-nos en una àmplia cornisa herbosa amb un corriol que seguirem cap a l’esquerra fins a trobar una vella xapa a l’alçada del melic.

Descripció:

Primer llarg:  Puja més o menys recte  per terreny agradable amb bons agafadors i correctament assegurat, entre la tercera i cinquena xapa el tram més difícil, després per sota d'unes herbes fer una curta diagonal a l’esquerra que ens deixa a la còmoda reunió. 25 metres, 5 xapes,  IVº / IVº+ / IVº.

Segon llarg: Se surt per la dreta per pujar uns 2 / 3 metres per a després per terreny quasi caminat anar a trobar, a la dreta, la base d'un petit díedre, un cop en aquest i a peu pla tenim una xapa en la placa de l'esquerra del díedre, un primer pas molt fi dona accés a uns agafadors d'excepció, el pas fi l'hem superat amb un estrep, la següent xapa una mica lluny (pel meu gust) però amb uns molt bons agafadors, arribada més còmoda a la reunió. 20 metres, 3 xapes, IVº / Iº / Ae / Vº./ IVº+.

Tercer llarg:  Se surt cap a la dreta en horitzontal per una rapissà còmode, trobarem algunes xapes d'altres vies que travessant la cornisa, al final de la cornisa es baixa un parell de metres i es fa un curt flanqueig per anar a trobar una andròmina de ferro, un xic més enllà una còmoda reunió amb la inscripció "Covid-19" aquí que farem la reunió . 30 metres, caminant  / IIIº.

Quart llarg: Sortida recta amunt difícil, pas d'antena i dos passos d'estrep per arribar a una tercera xapa i posar-nos a sobre d'aquesta placa, ara anem seguint un petit esperonet que té alguns passets fins a sota del bonic esperó, en aquest punt i per donar-li més emoció hem passat a l'esquerra a la via Neura que té alguns passos interessants fins a fer els darrers dos metres comunes les dues vies. 30 metres, 7 xapes, Ae / Vº / IIIº - IVº / Vº / IVº.

Baixada, seguir un camí que surt a la nostra esquerra i que ens porta a la carretera.

Vies per la Canalla a Montserrat

Vies per la Canalla a la resta