dimarts, 9 de juliol del 2024

Berga

Agulla del Mercadal Inferior

Via : Cresta Oest

Aproximació : Sortim de Berga i agafem la carretera que puja al Santuari de Queralt aproximadament al quilòmetre 1,5 trobem a la nostra esquerra una zona de pícnic amb un ampli i generós aparcament, deixem el cotxe i baixem uns metres per anar a trobar una corba de la qual surt un fressat camí que puja dolçament, vorejant per l'esquerra la placa de la "Font Negra", al poc, unes 140 passes de cama curta, trobem un altre camí a la nostra dreta que puja més dret fent siga sagues, al poc un altre marcat camí surt a la nostra dreta i aquest puja més dret fins a deixar-nos a tocar de l'inici de la via, en total deu haver entre 5 i 10 minuts, de caminar, segons condicions físiques.

La Via

Primer llarg : El comencem aprofitant 3 xapes d'una via d'esportiva, el podem fer per la placa o per la fissura, a la tercera xapa ens n'anem a l'esquerra per entrar en una canal i situar-nos a sobre un petit gendarme, ara tenim una estreta placa fissurada, la pedra no sembla bona, però un cop posats és segura, en genera, un pas una mica més difícil IVº+, que si es fa sevir la xapa, queda en un IVº, en aquest tram trobem 5 xapes, després baixa un xic la dificultat i s'arriba a un frondós i còmode arbre a on muntem, nosaltres, la reunió. 30 metres, 8 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº.

Segon llarg : Seguim per terreny fàcil, caminat, fins al peu d'un pedestal a on veiem la instal·lació de la reunió per arribar-hi uns 2/3 metres de pedra per grimpar. 22 metres, caminant / Iº – Iº+.

Tercer llarg : Sortim per l'esquerra amb uns passos drets, després un tram menys complicat, en el que has d'anar una mica a l'esquerra, una mica a la dreta, les 3 xapes que trobarem marquen el camí, fa la sensació que tot està solt, però finalment es puja bé, fins a arribar a una placa amb dues xapes seguides, si pugés directe fa pinta de ser molt difícil, si vas 1,5 / 2 metres a l'esquerra, es puja amb molta comoditat fins a situar-te a sobre, tot i haver xapat les dues xapes, ara baixa la dificultat, i s'arriba a una reunió, que aprofitarem. 35 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº/ IIIº+.

Quart llarg : És un petit camí amb algun tram que fem servir les mans, pel recorregut hem trobat 4 reunions finals d'altres vies, es poden fer servir alguna o totes per a assegurar-se, el cim pròpiament és un xic ambigu, quan sigui pla i més còmode muntar la reunió de grans merlets, es pot escollir a discreció. 40/45 metres, 1 / 5 xapes, Iº / IIº.

Baixada : El cim és més o menys planer, a la seva punta oposada a l'itinerari de pujada trobem una instal·lació, feta amb anells de corda, d'un pont de pedra. Ràpel d'uns 55 metres fins a terra, al costat del camí. Seguir el camí de baixada que va vorejant tot el peu de la paret sud de l'Agulla, fins a arribar a l'inici de la nostra via, aquí baixar pel mateix camí que hem seguit per arribar a peu de via.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.