dimarts, 9 de juliol del 2024

Malanyeu

Paret del Davessó

Via  :   Epiri Mountains

Aproximació    :  A la dreta de la Piràmide. Al peu de via està picat a la pedra les lletres "EM" mol feblement. Just dos metres a la dreta està la via “Independència

Descripció :
Primer llarg :
Es veu un seguit de xapes, comença un xic ajagut amb molt bons agafadors, la primera xapa un xic alta però de dificultat moderada, el tram central entre la sisena i la vuitena xapa és a on es concentra la dificultat del llarg, les dues darreres xapes és una placa que si es puja un parell de metres per l'esquerra es troben més agafadors, la reunió es fa al cap de munt d'un dau amb comoditat 30 metres, 11 xapes, IVº / IVº+ / Vº - Ao / IVº+ / IVº
Segon llarg : Recte amunt a buscar un petit arbret, no fer cas d'unes xapes que van cap a l'esquerra de la reunió, s'arriba al primer matoll tot seguint una fissura vertical, des d'aquest matoll seguir una fissura en diagonal a la dreta a trobar un altre matoll, és el tram més difícil del llarg, es pot reforçar amb un friend o una baga al matoll, després per terreny més còmode anar cap a la dreta per trobar una canal desbrossada, es puja per la placa de l'esquerra i s'entra en una còmoda reunió. 30 metres, 7 xapes IVº / Vº - Ao / IVº.
Tercer llarg :
Una xapa uns 5/6 metres a l'esquerra de la reunió marca el lloc per a on superar, fàcilment, un esglaó de pedra, des d'aquesta xapa pujar recte amunt per terreny fàcil, fins al peu d'una fissura dues xapes a la placa assegurant un parell de metres delicats, després un parell de passos a l'esquerra per trobar una xapa a l'altura del nas, el primer pas el peu se'n va cap a dintre, el segon ja no, uns 5 o 6 metres (7 xapes) ens separen de la reunió, és més còmode fer servir els estreps fins a on vulgueu-ho, un cop superades tres o quatre xapes ja és més humà. 35 metres, 10 xapes, IIº+ / IIº / Vº / Ae / IVº

La baixada : En tres ràpels seguint les reunions equipades amb anella i cadena de ràpel.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.