tradueix a :

diumenge, 14 de setembre del 2025

La Cantera

10-09-2025

Barcelones

Garraf

La Cantera

Via :  ???

Avui anem a Garraf, concretament volem fer alguna cosa a La Cantera, que està a la dreta de La Falconera, he trobat poca informació i la poca que he trobat no m'ha servit per trobar els peus de vies. Bé no és ben bé cert, trobar el peu de les vies és fàcil, trobar alguna via en concret és molt difícil, si vas per primer cop, el poc que he trobat explica que es puja fins a uns arbres o una línia de xapes blanques al costat d’un altre de vermelles...

Un cop davant de la paret i abans de començar a pujar no soc capaç de distingir dos arbres aïllats i que siguin punt de referència, un cop arribats a toca de la paret xapes blanques al costat de xapes vermelles, una al costat de l’altre, alguns itineraris no es veien fàcils i nosaltres volíem començar per alguna cosa fàcil, buscàvem la via “Tramuntana” i anant buscant alguna cosa assequible ens apropen a la via “Barba Roja” abans d’arribar-hi en un lloc amb un arbre gos i inclinat, quasi a la vertical, amb un bon replà a l’ombra, trobem una línia de xapes blanques i a l’esquerra una xapa vermella, es veu assequible. No sé què hem fet però la “Tramuntana”,  no.

Hem fet un primer llarg, que no quadrava amb cap de les ressenyes que portàvem, un segon llarg frustrat perquè després d’uns metres de pedra, començava una tartera a tot el que donava la vista, a la dreta una instal·lació de ràpel i a baix.

Si alguna persona té informació que faciliti el troba el peu de les vies i me la vol passar, li estaré agraït.

L'Esteve al L - 1

Aproximació amb cotxe

Venint de Barcelona per l’autovia, passar Castelldefels i just abans de l’entrada als túnels de pagament agafar sortida a Sitges per la C31. Seguir per les corbes de la costa fins a trobar la senyalització de direcció “Garraf”, seguir la carretera per sota el poble fins al passeig que porta al “Port Nàutic de Garraf”, aparcat en aquesta zona el més a prop possible de l’entrada al Port. A l’estiu és de pagament.

Aproximació a peu

Un cop hem aparcat  seguir el passeig fins a estar al davant de l’entrada del “Port Nàutic de Garraf” a la dreta un corriol planeja per sota de la paret a la dreta “La Cantera” i al davant “La Falconera”.

A partir d’aquí l’arribada a les diferents parets dependrà de la via a la qual se'n vagi.

Fins al centre de l’esplanada i abans de començar la pujada a les vies, contar de 02 a 08 minuts depenent del lloc on s'aparqui i de les condicions fisques.

La via

Inici de la via

A l'esquerra del tot de “La Cantera” un frondós arbre amb un petit replà a tocar de la pedra que està a l’ombra, una xapa vermella a l’altura del cap i a la seva dreta un parell de xapes blanques visibles.

Primer llarg :  La xapa està un xic alta, uns primers passos per pedra arrodonida fins a la xapa, una segona xapa recta amunt, ara un pas més difícil i flanqueig a la dreta a buscar una tercera xapa, d’aquest recte amunt per plaques inclinades i arrodonides, trobarem un parell més de xapes. Reunió amb anelles per rapelar. 25 metres, 5 xapes, IVº / Vº / IVº / IIIº - IIIº+.

Segon llarg : Per la dreta una xapa assegura un pas difícil per després unes grades fins a la reunió rápelable. 15 metres, 1 xapa, IVº / Vº / IV / IIIº / IIº.

Baixada : Un ràpel de 40 metres.

Vies per la Canalla a Montserrat

Vies per la Canalla a la resta

Més Vies per anar-hi

Més vies a la resta