diumenge, 31 de maig del 2015

27-05-2015

Alòs de Balaguer

Pic de Castellàs

Via : 1ªpart de la “Sordenes Monguef” i “El Dia de la Prostitució”

Com que es una zona per la escalada plaent i volem fer la Via de La Prostitució optem per fer la aproximació per via “Sordenes Monguef” el inic esta marcat per un oval i una fletxa.

El Guillem al L-1 arribant a la R-1 (foto Martí)

Be no es així com ha anat .... però a quedat força be i al fina es el resultat el que val, i el resultat ha estat be.
Estem al inici de la via i ja es marquen diferències el Xavi (Màster) i el Martí ja estan preparats quan l’Esteve i Jo encara estem buscant la primera xapa..... que esta lluuuuuuny, avui el Màster ens ha concedit la gracia de posar-se els gats ..... no se per que ja que si no puja de grau va amb bambes, ves a saber igual es per no gastar-les.

L'Esteve fent el L-2, dalt El Martí

Una vegada fets els dos primers llargs, fas la reunió comuna amb la del Gall.... etc, així que agafem el camí de baixada cap a l’esquerra (mirant la paret) i ens anem cap el peu de la bonica placa

Fent la darrera i bonica placa (foto Martí)

Un cop situats al seu peu l’Esteve i Jo anem a fer la de la Prostitució, ja que la darrera vegada aviem fet la “Canto Por Soleares” i el companys que no la ant fet la faran

Aquí i marcant diferències el Màster acabarà fent les dues, mentre nosaltres ens lo mirem des de la còmoda reunió.

Tots juntets, ràpel de 60 metres i al peu del camí que ens porta ràpidament al cotxe i a fer la part mes important del dia..... la cervesa mentre fem el gallet de lo bons que som.

Canto por Soleares des de El Dia de la Prostitució

Primer llarg : Al inici una senyal ovoide i una fletxa marcant el inici, la primera xapa esta bastant amunt, un arbret ens permet posar una cinta i anar trobar-la desprès anant fent mes o menys recta a munt, algun passet un xic mes difícil de tant en tant però en general bastant còmoda i amb bons agafadors, la reunió en un replà agradable.

Segon llarg :  se surt cap a la dreta en diagonal, dos pitons protegiran algun pas un xic mes difícil, de la segona assegurança anar a la esquerra per terreny mes vertical però amb una agafadors de “pinicula” i desprès amunt combinant alguna herba amb algun ressalt fins arribar a la reunió comuna amb la via “Lo Nik Gall Lastir”

Tercer llarg : sortir cap a la esquerra, passant de llarg el desvio de la cia que em seguit “Sardenes Monguef”  baixar una mica per desprès anar a buscar el peu de la Bonica placa, recorregut que es fa caminat i amb alguna petita grimpada.

Es pot escollir entre pujar per la via “Canto por Soleares” un xic menys difícil però semi equipada, de bona protecció, o per la via “El dia de la Prostitució” mes mantinguda però també mes protegida, avui faré aquesta darrera.

Quart llarg : La primera xapa esta lluny, encara que cap a el mitja es pot llaça un arbret, terreny mol maco amb mol bons agafadors, com diuen alguns tenim aire entre assegurances i algun vendaval, també es cert que si es vol es pot posar friends per  tancar la corrent de aire, una mica al gust, es curiós que es repeteix un patró....... sortida de xapa amb un pas  de presa fina i desprès agafador de al·lucina, de aquells que entra tota la ma i mes.

Dades de la via :

L-1  30 metres, 4 xapes i 1 arbre, IIIº+ / IVº  IVº+

L-2  30 metres, 2 pitons,  IVº / IVº+ / IIIº

L-3  35 metres (aprox.), caminat i grimpada

L-4  35 metres, 6 xapes 1 arbre 1 friend, IVº / Vº  / Vº+

Per l’aproximació, descens i mes informació clickar aquí :