divendres, 28 de gener de 2022

Doraemon

 27-01-2022

Malanyeu

Paret del Davessó

Via  :  Doraemon

Això d’esperar que surti el Sol al interior del Bar se ha tornat un costum així els pitilleros poden gaudir de un cert escalfament i d’aquesta forma se allarga el temps de tertúlia i dona per mes elucubracions, bastant inútils, però que ens fan passar una estona agradable i fa que pensem que som mes llestos ... “on no hi ha, no pot rajar”.

Be, avui ha tocat parlar de lo valents que son alguns en el acte mes difícil, important, transcendent i amb amplies repercussions futures i que ha sobre representa un esforç mínim de inici, potser 5 o 55 minuts tontos i desprès als 9 mesos un marrec cridant com un desesperat i els seus crits mes o menys intensos durant, amb sort, 30 anys, això si no ho  perpetuen amb un altre esqueix del seu arbre genealògic amb lo que lo que va començar en 5 – 55 minuts se ha transformat en un “Ets Avi !! es a dir uns altres 10 / 20 anys mes de dedicació i tot això partint de la base de que  tot el procés es realitzi de forma adequada, si no es així el calvari produït per aquests 5 / 55 minuts ens pot portar a les portes de un veritable infern en vida, en aquet cas per els que son creients en alguna religió, es un plus, ja que ells entraran directe al seu cel promès....

L'Esteve al  L - 1

Be son les 12 h quant arribem a peu de via, ja veiem algunes cordades que estan bastant amunt, millor així estarem mes tranquils, total em de fer una via (per complir amb el currículum) i tornar al Bar a fer un altre birra, cosa que farem tranquil·lament i sense tindre que corre, no es que el dia sigui mol llarg, però per lo que fem dona de sobres.

El Raimon al  L - 3

Una advertència,  a la 3ª reunió–ràpel, les xapes i cadena han esta Robades, se ha de pujar uns metres fins els arbres i muntar la darrera reunió en aquest lloc, amb la necessitat de utilitzar aquest lloc natural, els lladres han provocat que se espatlli un arbrat i la natura del seu voltant, així com que se eixampli  un vell camí per la carena i faciliti el deteriorament de tota la vegetació del seu entorn, que de un altre forma seguiria la seva vida sense ser molestada, perfecte !!! una bona acció digna de un “Cum Laude” .

Aproximació

La via comença just a la dreta de la punta de la Piràmide central de la paret, nom de la via en retolador a uns 2,5 metres del terra, un punt de referència es que a l’alçada de la tercera xapa (uns dos metres a la dreta)  veurem una soca d’arbre seca i amb una baga  de assegurança, de un altre via.

 Descripció  :

Primer llarg  :  Xapes visibles, els primers metres puja amablement per placa plena de forats i agafadors, mica a mica es redreçant fins a posar-se vertical des de l’arribada a la quarta xapa i la sortida de la cinquena es mol dret i es el tram mes difícil de la via, agafar-se de la cinta pot ajudar un xic però no gaire, es poden posar alguna assegurança ja que la sisena xapa esta un xic separada. Desprès baixa la dificultat, al arribar a  sota de unes pedres, anem per la seva dreta per terreny menys difícil però amb pedra a controlar, després recte amunt  fins la còmoda reunió, ben assegurat.  30 metres, 9 xapes, IIIº / IVº /Vº / Vº+ / Vº / IVº / IIIº+.

Segon llarg  :  Davant de la reunió tenim una placa amb fissures  i una xapa mol amunt, el pas mes difícil es per arribar a la xapa, les fissures permeten posar alguna assegurança, se surt de la xapa amb uns passos a l’esquerra i recte amunt, passar a l’esquerra a trobar un altre bonica i curta placa i desprès per entre blocs arribar a la còmoda reunió. 28 metres, 1 xapa, IVº / IVº+ / IVº / IIº / IIIº.

Tercer llarg  :  Se surt recte amunt per terreny descompost fins arribar al peu de una bonica i curta placa que ens deixa en un petit replà desprès segueix recte per terreny descompost, el darrer pas per arribar a la reunió esdevé bastant vertical, una xapa salvadora ens permet no tindre que treure el “Loctite”, Atenció les xapes de la 3ª reunió–ràpel han estat robades, se ha de fer un tram fàcil fins uns arbres i en ells fer reunió. 30 metres, 4 xapes, IIº - IIIº / IVº+ / IVº.

Baixada  :   Hem baixat per el ràpels de la via PA-Ba, esta situat a la nostre esquerra (sentit escalada) o anant cap a baix, situats una mica per sota de la carena, uns 4 / 5 metres, hem fet tres ràpels de 30 mts o menys, també es pot fer un ràpel llarg de uns 55 metres (perill de enganxar-se les cordes), i després un altre de 30m. fins a terra.

Per l’aproximació i mes informació clicar aquí :

de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.

Per La Canalla a Montserrat 

Per  La Canalla fora de Montserrat