dissabte, 12 de març del 2022

Juncosa de Montmell

La Creu de Montmell

Via  :  El Sol i La Lluna

Tenim el grup a la mínima expressió, només el Raimon i Jo la resta de companys fan bulli l'olla cada un pel seu costat
El Guillem al L - 1  (foto Raimon)
El dia no surt gaire fi, però sembla que serà el millor de la setmana, setmana marcada per la contínua guerra a Ucraïna, que ens té a tots un xic acollonits, no només pel reguitzell de morts a tocar de casa sinó perquè probablement quan les armes de foc callin, que un dia o altre ho faran, la altra guerra que és la que probablement causarà més morts, seguirà, algunes matèries primeres pujaran l'hòstia..!!, tant matèries agrícoles com materials i això farà que paguem un preu molt alt, però que no deixarà de ser econòmic, qui de veritat pedra seran aquells països als quals haurem desbancat per endur-nos nosaltres el seu pa.
El Raimon al L - 2
En fi a lo nostre, després d'un bon esmorzar a Juncosa enfilem la carretera / pista fins a la zona recreativa i just aparquem darrere d'un parell de vells coneguts el Joan i el Joaquim, estan acabant d'esmorzar, nosaltres anem fent que anem lents, bé lents no ho sé, però que ens emboliquem a la pujada, que és curta, si, sort que els veiem pel camí correcte i ens desviem cap a on estan ells i és que com diu el Joan ell té el "rar instint de l'home blanc"
Al inici del  L - 3
Ja estem a peu de via i nosaltres darrere seu el que no és dolent sinó tot el contrari, és bo portar al davant algú que té un nivell una mica millor que el teu, però no massa, així el veus patir o no i et permet preparar-te, a part que et marca l'itinerari, no ens ha fet nosa i a estat prou divertit.
L - 4
La via s'ha posat de moda i per alguna cosa serà, restaurada amb material menys vell, llargs curts que no et cansen en excés, grau amable encara que mes difícil  de el que sembla per les ressenyes que corren i és que si estàs fort de braços el grau és correcte, però si tens uns bracets de mantega, com els meus, bufes com un bou, la meva graduació es agafant-se a tots els agafadors de colors als que se es possible fer-ho.

Aproximació :
Amb Cotxe
Arribar a la Bisbal del Penedès, des de Barcelona el més fàcil, còmode i ràpid és per la AP7 sortida 12. A l'entrada de La Bisbal del Penedès, en la rotonda agafar primera sortida a la dreta rètol indicant "Juncosa de Montmell" passem de llarg el poble de Juncosa de Montmell, sense entrar-hi després de la rotonda i a la sortida del poble quilòmetre "KM 7" més uns 100 metres (aprox.) una petita i estreta carretera a la dreta, asfaltada, al cap de poc es torna pista, ens portarà a "l'àrea recreativa", aparquem el cotxe al davant o a sobre de "l'Àrea"

A peu
Situats a sobre de "l'Àrea Recreativa" un corriol amb rètols amb informació de les plantes, seguir aquest marcat corriol fins a sota la paret, una marcada torrentera puja recte amunt anar seguint-la una curta estona fins a trobar un corriol més petit que surt cap a la dreta, seguir-lo i anar pujant fins a arribar a la paret, la via va per una marcada canal / xemeneia que està situada a la dreta d'uns sostres vermellosos, si no us perdeu hi ha uns 15 a 45 minuts, segons forma física.

Primer llarg : Una mena de díedre, un petit, molt petit i fràgil pont de pedra que obviem, a 20 cm una xapa i comença el festival de pedra de primera assegurances perfectes, alguna un xic desplaçada, es fa de tot ... Braços, oposició de peus, placa la sortida un pitó màgic al bell mig ens facilita la sortida un xic delicada, en general és intens, atenció un pitó que queda a la dreta una mica amagat en un lloc que sembla que allunyi si no ho veus, el llarg suma un parell o tres de metres de pedestal si fas la R0 al lloc més còmoda. 15/20 metres, IVº+ / / i Ao / IVº, 2 pitons i 5 spits (es pot reforçar amb friends i tascons)
Segon Llarg : Superar un primer ressalt per la nostra dreta, una xapa i un pont de pedra que a la seva dreta es troba un xic amagat, un pitó, després per placa amb tendència declarada a la dreta, més fàcil o difícil segons si puges un metre més aquí o un metre més enllà, no tant atlètica. 15 / 16 metres, IVº+ / IVº / IVº+, 1 pont + 1 pitó i 5 spits.
Tercer Llarg : A la reunió unes xapes ben visibles a la dreta ens poden fer goleta, NO, no és per allí, de la reunió anar un parell o tres de metres en horitzontal a l'esquerra i descobrireu una xapa a l'alçada dels nassos, després al davant un altre xapa per superar un ressalt i amunt per unes plaques molt maques, xapa cada 4/5 metres fins a la reunió, no tan còmode com les altres. 20 metres, IIIº / IVº / IIIº+ - IVº, 4 spits.
Quart Llarg : Al davant un bloc amb un pont el superem i per terreny fàcil anem a la dreta fins a sota una fissura, pujar per la dreta de la xapa, ara un pas molt dret (2 metres) un bon agafador més amunt per la mà esquerra i per la dreta Jo he fet servir un friend que hi ha col·locat el Raimon, segons la meva opinió és el pas mes difícil de la via, després pujar fins al peu d'una doble fissura que es puja bastant bé fins a la reunió. 20 metres, IVº+ / IIº / i Ao / IVº+, 1 pont 1 pitó i 4 spits.
Ara, sense cordes, es puja per a on puguis intentant anar sempre per pedra i evitant els matolls punxants, tram curt fins a la creu.

La baixada :
Seguir un marcat camí pel lloc oposat al que hem pujat fins a trobar el camí que baixa de l'Ermita, seguir-lo cap avall fent sigues sagues fins a anar a sortir a sobre del "Centre Recreatiu" uns 20 a 50 minuts segons forma física.

Via  Espero Guerrero a l'Ermita de Montmell

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.