dilluns, 21 de febrer del 2022

Alòs de Balaguer

Serrat del Poll

Via  :  Camí Ral

Disset de febrer sembla que la primavera se ha decidit a arribar, un xic avançada,  el Sol llepa els nostres cossos que responent  amb agraïment a la seva dolça escalfor.

Avui com sempre s’allarga l’esmorzar i mes tenint un doble motiu de celebració, encara que no necessitem excuses, les aprofitem.

El Guillem al  L  -  1  (foto Raimon)

Amb un bon Sol a la nostre esquena encetem aquesta recent via, un xic a l’expectativa  ja que els obridors “Rovira-Alarcón” no son gaire proclius a posar un excés d’assegurances, no obstant i sobre el paper sembla que se adapta convenientment  a les nostres possibilitats, relativament curta uns 110 metres, de grau còmode per nosaltres encara que la graduació que teníem no quedava clar  si era graduació màxima i puntual o mantinguda. Així que armats amb tots els estris necessaris per qualsevol sorpresa i amb les eines per fer totes les trampes possibles, ens hi fiquem.

La sorpresa ha estat que no hem tingut cap sorpresa i que no hi havien paranys per la via.

L - 2 Raimon des de abaix Esteve des de dalt

Via MOLT recomanable per la gent del nostre nivell, els de graus superiors i aventurers abstenir-se no es una via per vosaltres, si mes no aquesta es la meva opinió.

Pedra bona a molt bona, cantelluda amb bons agafadors, assegurada correctament  un xic espartanament es pot reforçar en algun tram, nosaltres em tingut el dia valent (o inconscient) i no ho em fet. El únic defecte es que al inici i al final del darrer llarg hi ha uns pocs metres en que se ha de controlar la qualitat de les pedres, son els trams de dificultat mes baixa.

Raimon al  L - 3 (foto Martí)

La darrera reunió es fa coincidint amb l’aresta “Minyons de Terrassa”, es pot seguir per aquesta o es pot baixar en Ràpel.

Excel·lent i poc divulgat treball del companys “Rovira-Alarcón” el 24-04-2021

Aproximació

Aparcar al final de la pista (en mal estat) del Congost de Mu, al peu del Serrat del Poll.

Seguim la pista, a peu, fins arribar a la passarel·la del Congost de Mu, aproximadament de 1 a 4 minuts segons forma física.

A uns 4 o 5 metres del inici de la passarel·la per una zona vegetal i a la mateixa alçada es veu la reunió zero i alguna assegurança mes amunt.

Es pot accedir a la R-0, que sembla un xic incomoda o improvisar la R0 en el inici de la passarel·la.

Descripció  :

Primer llarg  :  Uns 4 / 5 metres en horitzontal caminant per unes bardisses fins la R-0 desprès  recte amunt, els agafadors van sortint generosament, entre mig un o dos passos en que as de fer una mica mes d’atenció, a l’alçada de una petita zona vegetal, se ha de anar a la dreta, baga que marca el camí i al fons es veu la R-1, entre mig encara trobarem una xapa un xic amunt nostre. 30 metres (des de la passarel·la) 3 xapes 3 bagues, IVº / IVº+ / IVº /IIIº+

Segon Llarg :  Recte amunt, per l’esquerra de un marcat esglaó rocós, un petit i inofensiu allunyament d’assegurança  ens port a un petit arbre amb una baga, aquí trobarem el passet del llarg, uns 4 / 5 metres a sobre trobarem la R-2. 30 metres, 4 xapes4 bagues, IVº / IVº+ / IVº.

Tercer Llarg :  Diagonal ascendent a l’esquerra, terreny a controlar, fins un petit arbre amb una baga, se supera per la dreta un petit esperó amb roca excelent, a sobre un curt tram en diagonal esquerra, pedra a controlar, ara un tram de bona pedra ens porta a sota la carena, la seguim cap a la dreta fins la R-3. 45 metres, 4 xapes 4 bagues, IIIº+ / IVº / IVº+ / IVº / IVº-- / IIº

La baixada  :

Si optem per rapelar la via son dos ràpels llargs. El primer fins la R-2 seguin la vertical de les cordes de uns 40 metres. El segon també seguin la vertical fins la R-0 uns 50 metres.

Per recuperar les cordes es millor fer-ho des de a sobre la passarel·la.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.