diumenge, 19 de febrer del 2023

Ivars de Noguera

Pas de Tanca-li Porta

Via : Cresta del Gall

Avui es un dia un xic especial, tenim els companys de baixa, medica familiar etc i quedem el Joan Marc i Jo.

El Joan Marc al L - 1

En principi quedem per anar a esmorzar a Bellcaire, cosa imprescindible  abans de començar qualsevol activitat que es  valori positivament. Un cop amb la panxa plena i un bon somriure passem al seguen pas, hem d’escalar .... mmm..., Si, si mes no hem de fer alguna cosa per justificar el tornar al Bar per fer la cervesa, com que Jo tinc que estar de visita hospitalària aviat pensem en alguna cosa rapida a la Formiguera i agafem els cavalls mecànics i carretera amunt, en aquestes que m’adono que el company no ha fet aquesta via, que tot i el que diuen alguns es “bufona”, curta i agraïda.

L - 2

A ell li sembla be, es que li encanta descobrir llocs nous i no massificats, que es senzilla .. Si, es senzilla i divertida per els “sense nivell”.

Dia fantàstic que ens escalfa el clatell mentre fem la Birra i fen un somer repàs a l’actualitat del mon mundial, ara feia temps que no tocàvem aquets temes i es que tots plegats estem un xic desencisats.

L - 3
Finalment ell arribarà d’hora per fer la migdiada a casa i Jo arribaré a complir amb la neva visita.

Aproximació amb cotxe : Barcelona / Bellcaire d'Urgell (esmorzar) / Balaguer / Castelló de Farfanya / Algerri (cervesa en baixar) / just abans d'entrar a Alfarràs en una rotonda trobem senyalitzat a "Ivars de Noguera, des de Bellcaire 33 km, un cop entrem al poble seguim la carretera per sota del poble, al final es transforma en pista senyalitzada "Camí del Boix" anar seguint el que és la pista principal que ni baixa ni puja, és bastant planera, el terreny no dona pistes de trobar cap tram amb alguna pedra mínimament escalable, fins que a uns dos kilòmetres del poble arribem a un pas entre dues pedres, és aquí, en la ressenya que portem li donem el nom de "Pas Tanca-li la Porta" just abans de passar-lo trobem a la dreta lloc per dos o tres cotxes.
Aproximació a peu : Si hem aparcat en el lloc descrit haurem de caminar uns deu metres per la pista per arribar-hi a peu de via, es pot pujar uns 4/5 metres fins a una estreta rapissa a on trobarem una pedra amb el nom de la via, enganxada amb silicona i la pobra (la silicona) ja està feta pols.
Descripció de la via :
Primer llarg : Els primers metres segueix una curta fissura fins a una sabina, baga, un xic més amunt a l'esquerra dues xapes assegurant un petit esperó, al cap de munt trobem un bony de pedra, un cop superat aquest trobem la reunió de dues xapes. 22 metres, 4 assegurances, IIIº / IVº / IIIº / IVº-- / IIº.
Segon llarg : A l'esquerra de la reunió i recte es veu una xapa, a la dreta abans un altra xapa marca un possible camí bastant fora de lògica, segons la nostra, discutible opinió. Anem directa per terreny fàcil a trobar la segona xapa que marca un petit esperó, a sobre un petit replà dona entrada a la dreta a un altre petit esperó amb un pitó i una xapa donen pas a la segona reunió de dues xapes. 27 metres, 4 assegurances, IIº - IIIº / IVº / IIIº
Tercer Llarg : Recte amunt per un marcat petit esperó 1 baga i 1 xapa, un cop superat queden una successió de bonys no difícils fins a un curt pas assegurat d'una baga que ens deixa en un petit arbret amb baga a on farem la tercera reunió , d'aquí ja es veuen les fites que porten cap a l'esquerra per efectuar la baixada. 30 metres, 3 assegurances, IIº / IVº / IIIº- Iº / IIIº+.
Baixada : Des del petit arbre amb baga, en el que hem fet la R-3 seguir cap a l'esquerra, senyalitzat amb fites que van buscant el camí menys dolent, poc marcat, continuar fites, d'una es veu l'altre sempre, el "camí" passa pel costat de la primera reunió, en aquest punt hem creuat a l'altre costat de l'esperó i hem baixat còmodament fins a la pista.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta
Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.