divendres, 31 de març del 2023

Via : Ucraïna Lliure

Mes informació aqui

Aproximació amb cotxe :

Aproximació a peu : Aparquem a l’alçada de la casa      i seguim el camí que puja a les vies l’Amadeo fa 60 i Fil a l’Agulla, seguim el camí fitat que ressegueix el peu de paret, una  curta remuntada i després baixa, per passar la marcada canal que solca la paret, seguim les fites que ens porten fins al peu de via marcat amb una fletxa picada a la paret, cap assegurança visible.

Primer llarg : Un díedre inclinat, dreta – esquerra, pujarem per la placa de la seva esquerra, pedra bona, un xic ajagut i cap assegurança, uns vuit metres més amunt veurem una vaga, a partir d’aquí es poden posar friends i bagues i també trobarem algunes de la via, ara es posa un xic més dret passa entremig d’uns matolls i arriba a una petita cornisa, a sobre i a l’esquerra una bonica placa, al cap de munt una baga, la reunió està un parell de metres a l’esquerra, reunió de dues xapes, un xic penjada. 32 metres, 5 assegurances, IVº-- / IVº / IVº+.

Segon llarg : Recte amunt una petita llastra amb una xapa a sobre i tres metres més amunt una baga, se supera en una curta bavaresa ben assegurada, un cop superada la baga lleugera tendència a la dreta, trobarem dues xapes més que marcaran el camí, de la darrera xapa un flanqueig descendent, d’un parell de metres ens deixa a la còmoda reunió. 25 metres, 4 assegurances, IVº+ / Vº / IVº / IVº--
Tercer Llarg :
Horitzontal a la dreta, tres o quatre metres, una xapa marca l'entrada a una placa de bon fer fins a un altre xapa, ara un tram brut, amb una baga a sota i una xapa a sobre, segueix amunt trobant dues xapes més que protegeixen una zona en què  trobem unes llastres  d’escassa confiança, els que pesant poc s'han agafat i els més pesats hem passat sense fer-ho, seguim una mica a la dreta i després amunt una darrera xapa i entrem a la còmoda reunió. 30 metres, 7 assegurances, IVº-- / IVº+ / IVº (brut) / IVº+ / IVº.

Quart llarg  :  Per la dreta es veu una xapa arribar-hi, seguir  per placa bonica, al principi recte, sota una petita illa d’arbres anirem  a l’esquerra per superar-la i uns metres per sobre a la dreta, trobarem la darrera reunió, també es pot donar la volta per la dreta. 30 metres, 1 assegurança, IVº+ / IVº-- / IIIº - IVº--.
Baixada :
A causa de la vegetació hem seguit les reunions, equipades per rapelar, en ràpels que a penes arribant a fer 30 metres i són fàcils de recuperar.

Suggeriments de vies per anar-hi a la resta

Suggeriments  de vies per anar-hi  a Montserrat.